کتاب سرمایه داری

Capitalism
(بررسی و نقد)
کد کتاب : 57435
شابک : 978-6001593567
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سرمایه داری اثر علی اصغر هادوی نیا

افسانه‌های سرمایه‌داری، افسانه‌هایی مهیج، روح‌افزا و البته گیج کننده هستند: رقابت، مالکیت نامحدود، فراغت از دولت، عدالت و شفافیت. افسانه‌هایی که بستر تحقق آن‌ها را نمی‌توان در هیچ گونه زیست اقتصادی و نه حتی در خود سرمایه‌داری یافت که بر‌عکس، سرمایه‌داری خود متصلب‌ترین گونه فکری در گریز از این افسانه‌هاست. در چنین شرایطی، چگونگی القاء این تصور که سرمایه‌داری مهد تحقق افسانه‌هاست، خود از طنازی‌های عالم تفکر اقتصادیست.
در این کتاب تلاش شده است در پنج فصل شامل:
معرفی مکتب سرمایه‌داری
مبانی مکتب سرمایه‌داری
فردگرایی در نظام‌ سرمایه‌داری
بررسی ابعاد و پیامدهای حقوق مالکیت
عدالت و مکتب سرمایه‌داری
با نگاهی انتقادی، مداقه‌ای اجمالی در برخی از دعاوی محیرالعقول سرمایه‌داری صورت پذیرد و برخی از ابعاد آن با زبانی ساده و روان برای خوانندگان ارائه گردد. خوانندگانی که نه لزوما اقتصاد خوانده‌اند و نه در میان متفکرین تاریخ عقاید اقتصادی قرار گرفته‌اند.

کتاب سرمایه داری

علی اصغر هادوی نیا
اینجانب علی اصغر هادوی نیا متولد سال 1341 هجری شمسی در تهران می باشم. پس از اخذ دیپلم از دبیرستان خوارزمی در رشته ریاضی فیزیک در سال 1359 وارد حوزه ملا محمد جعفر (آقای مجتهدی) شدم. در سال 1362 پس از موفقیت در امتحانات ورودی حوزه علمیه قم به این شهر مقدس هجرت نمودم. در سال 1367 پس از اتمام دروس سطح و آغاز درس خارج با شرکت در کنکور سراسری موفق به قبولی در کارشناسی «اقتصاد نظری» دانشگاه تهران شده و تحصیل در این رشته را همراه با درس های حوزوی تا سال 1372 ادامه دادم. در سال 1372 موفق ب...