کتاب طراحی به روش حسی

The natural way to draw
  • 10 % تخفیف
    170,000 | 153,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: یساولی یساولی
    نویسنده: کیمون نیکلایدز
کد کتاب : 57805
مترجم :
شابک : ‌‌978-9643063948
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 243
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب طراحی به روش حسی اثر کیمون نیکلایدز

راهنمای تثبیت شده برای طراحی به روش طبیعی، توسط یک معلم هنر آمریکایی که در سال 1938 درگذشت. در یک دوره تمرینی خاص، به دانش‌آموزان توصیه می‌شود که تکنیک را فراموش کنند و روی جسمی که پیش روی خود هستند تمرکز کنند.
انگیزه ی طراحی، درست مانند سخن گفتن، ذاتی است. ما معمولا طی یک پروسه ی ساده، سخن گفتن را یاد می گیریم و در سن سه یا چهار سالگی اشتباهات بسیاری داریم، اما بدون کسب مهارت های اولیه در درک کلمات و گویش، احمقانه به نظر می رسد اگر با ما از گرامر و دستور زبان سخن می گفتند. این اصل، در تمامی موارد حیاتی به نظر می رسد، پس نخستین تسلط های ما بر واژه ها، مهم ترین گام های ما برای تگلم بوده اند. در مورد آموزش طراحی نیز نخستین دوره مقدماتی، مهم ترین دوره است.
برای یادگیری طراحی، فقط یک روش درست وجود دارد و آن هم روش طبیعی است که هیچ ارتباطی با تکنیک و مهارت های فنی هتری ندارد. کاری هم با زیبایی شناسی و مفاهیم هنرمندانه ندارد. مهم ترین رکن آن مشاهده دقیق و درست است و این به معنی ایجاد تماس حسی با اشیاء، از طریق حواس پنج گانه است. اگر یک هنرجو از این مرحله غفلت کنند و یا دست کم در پنج سال نخست آموزش خود، تمرین کافی روی آن انجام ندهد، وقت خود را به کلی تلف کرده. بایستی درباره تمامی مراحل را از نو شروع کند.
این کتاب برای افراد مبتدی و متخصص عالی است، و تمرین هایی را به خوانندگان ارائه می دهد تا کار خود را بهبود بخشند.

کتاب طراحی به روش حسی

قسمت هایی از کتاب طراحی به روش حسی (لذت متن)
در دوره هنرستان نقاشی، تخته کار طراحی، همیشه زیر بغلم بود. از بابت کمیت در طراحی مشکلی نداشتم. به زندگی مردم، خیابان ها، بیمارستان ها، تیمارستان ها، قهوه خانه ها و خلاصه همه جای مناسب و نامناسب سرک می کشیدم تا طراحی کنم...

هنرجویانی که در کلاس های من حضور می یابند، افرادی با سلیقه ها، پیشینه و شایستگی های کاملا متفاوت هستند. بعضی از آنها تحصیلات بالایی دارند و برخی اصلا تحصیلاتی ندارند. عده ای خود معلم بوده اند. صرف نظر از این که از قبل تا چه اندازه آمادگی داشته اند. همیشه از آنان می خواهم - هم چنان که از شما خواهم خواست که مانند یک تازه کار این تکالیف را از ابتدا انجام دهند. من معتقدم که دلیل این کار در حین کار برای شما آشکار می شود. هر تمرین ادامه ی تمرین قبل از خود است و بدین ترتیب اگر از ابتدا شروع به مطالعه کتاب نکنید به طور حتم نتیجه ی معکوس می گیرید. متن کتاب بر اساس برنامه ریزی کاری، به موضوع، تنظیم شده است، زیرا تمرین از هر چیز مهم تر است. هر بخش از مطالب خواندنی کتاب با برنامه ریزی پانزده ساعتهی طراحی عملی همراه است. اولین روز کاری را با مطالعه ی بخش اول آغاز کنید تا به دستورالعملی برسید که از شما می خواهد تا بر اساس جدول ۱۸ به مدت سه ساعت طراحی کنید. سپس شروع به طراحی کنید.