کتاب اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان

Tarbiyate Tohidi
کد کتاب : 58049
شابک : 978-9642020713
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان اثر مسلم گریوانی

کتاب "اصول و روش‌های تربیت توحیدی کودکان"، نوشته مسلم گریوانی، توسط انتشارات جمال منتشر شده و در 240 صفحه در بازار کتاب عرضه شده است. محتوای این کتاب به شیوه‌ای شیوا و ساده، به منظور تربیت توحیدی کودکان ارائه شده است. تربیت توحیدی به معنای آموزش و ایجاد ارتباط کودکان با خداوند است، که باعث می‌شود کودکان در کار و زندگی خود احساس کنند که خداوند، دانا، توانا، دارای همه‌چیز و حکیم، همیشه کنار آن‌هاست و هیچگاه تنها نیستند. این کتاب از اصول و مبانی تربیت توحیدی بهره می‌برد و با ارائه راهکارها و توصیه‌های مفید، به خوانندگان کمک می‌کند تا به اهداف تربیتی خود نزدیک‌تر شوند. اصول و توصیه‌های این کتاب مبتنی بر مفاهیم دینی و اصول روان‌شناسی رشد است که با معارف تربیتی دینی سازگار است. این کتاب به والدین و مربیانی که به تربیت دینی و ایمانی کودکان علاقه دارند، اطلاعات و راهنمایی مهمی ارائه می‌دهد.

کتاب اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان

مسلم گریوانی
مسلم گریوانی در سال 1359 در گریوان از توابع شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی متولد شد. تحصیلات حوزوی خود از در سال 1378 درحوزه علمیه بجنورد آغاز نمود. وی مقدمات دروس حوزوی را در آن همان شهر فرا گرفت، سطح یک را در مدرسه سلیمانیه مشهد و سطح دو و سه را در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با گرایش «تخصصی کلام اسلامی» طی کرد و سطح چهار دروس حوزوی را در حوزه علمیه قم گذراند. حجت الاسلام گریوانی علاوه بر حوزه، تحصیلات کلاسیک دانشگاهی از جمله مشاوره اسلامی و تحصیل در مقطع دکتری عرفان و تصوف اس...
دسته بندی های کتاب اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان
قسمت هایی از کتاب اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان (لذت متن)
اهمیت پرورش توحیدی در هفت سال اول هفت سال نخست زندگی از جمله کلیدی ترین و سرنوشت ساز ترین مراحل زندگی انسان محسوب می شود. بسیاری از ویژگی های روحی و شخصیتی انسان در این دوره پی ریزی شده و سنگ بنای شکل گیری شاکله شخصیتی فرد را در ادوار دیگر مهیا می سازد. حلاوت و شیرینی برقراری صحیح نخستین مواجهه فکری و عاطفی کودک با خدا در این دوره، می تواند پشتوانه ای محکم در مسیر ساختن شخصیت انسان به سوی خدا و گام نهادن در طریق ربوبی شدن او قلمداد شود. از دیگر سو؛ چنانچه این رویارویی و رابطه نخستین، به درستی شکل نگیرد و در بستر مناسب خود سامان نیابد می تواند، زمینه ساز گریز انسان از خدا و شقاوت و بیچارگی همیشگی او شود. از این رو، بسترسازی و ایجاد آمادگی روحی در کودک، یکی از اهداف اساسی تربیت توحیدی در این دوره از زندگی است. این اقدام با هدف ایجاد مبنایی برای استقرار و بنیان نهادن نگرش توحیدی کودک در مراحل دیگر رشد صورت می گیرد. پیامبر اکرم (ص) در حدیثی مشهور از هفت سال نخست زندگی انسان با عنوان (سیادت) نامبرده است و می فرمایند: (الولد سیّد سبع سنین)؛ فرزند هفت سال سرور است. یعنی کودک در این دوره از ویژگی هایی مانند سیادت، فرمان روایی و آزادی برخوردار است.