کتاب حیوانات مسلح

Animal Weapons
کد کتاب : 59530
مترجم :
شابک : 978-6226630542
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 386
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه فی بتا کاپا در علم سال 2015

معرفی کتاب حیوانات مسلح اثر داگلاس جی املن

هر حیوانی به سلاحی تکیه می‌کند، گربه‌ها چنگال دارند، عقاب‌ها چنگال دارند، حتی سگ‌هایی که ما به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنیم، دندان‌های تیزی دارند. در موارد نادری، گونه‌هایی را می‌یابیم که سلاح‌هایشان به طرز خیره‌کننده‌ای بزرگ‌تر شده‌اند، برخی با عاج‌های آنقدر بزرگ که کسانی که آن‌ها را به کار می‌گیرند به نظر می‌رسند که باید زیر وزن آن فرو بریزند. در کتاب حیوانات مسلح، زیست‌شناس داگلاس املن، خوانندگان را به دنیای این جانوران شگفت‌انگیز می‌کشاند و در جنگل‌های بارانی و گردنه‌های کوهستانی می گرداند تا اسرار سلاح‌های آن‌ها را کشف کنند. در طول مسیر، املن نشان می‌دهد که زیست‌شناسی اساسی سلاح های حیوانات در مورد سلاح‌های خودمان نیز صدق می‌کند. داستانی که با زیست‌شناسی شروع می‌شود، تبدیل به داستان همه سلاح‌ها می‌شود، زیرا املن در تلاش است تا مشخص کند که این مشابهت امروز کجا ما را رها می‌کند، در جهانی مملو از مرگبارترین سلاح‌های تمام زمان‌ها - سلاح‌های هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی کشتار جمعی.
در مقدمه ی این کتاب آمده است:
« هنگام مطالعه سرگذشت این موجودات، مشخص شد گونه دیگری نیز به این مجموعه تعلق دارد: انسان. هرچه بیشتر به دنبال جنبه های مشترک گشتم - یعنی زمینه های مشترک بین گونه های متفاوت حبوانی بیشتر معلوم شد که این جنبه ها درباره سلاح های ما نیز کاربرد دارد. در نهایت، موضوع کتاب از سلاح های حیوانات به کتابی درباره تمام سلاح های بزرگ تغییر کرد. آثار مرتبط با گذشته بشر را دقیق تر مطالعه کردم تا شرایط و محیط شکل گیری پیچیده ترین سلاح های انسان ها را بفهمم. در کمال شگفتی دریافتم این شرایط شبیه یکدیگرند و فهمیدم نمی توانم داستان یکی را بدون بازگو کردن داستان دیگری بیان کنم. با بررسی بیشتر موضوع متوجه شدم از آنجا که زیست شناسی سلاح های حیوانات و سلاح های ما درهم تنیده اند، به یک موضوع واحد و جدایی ناپذیر تبدیل می شوند. این کتاب درباره سلاح های بزرگ است. اینجا بهتر است به این مقدمه اکتفا کنیم.»

کتاب حیوانات مسلح

داگلاس جی املن
داگلاس املن (زاده ۲۹ آوریل ۱۹۶۷) زیست‌شناس تکاملی و استاد زیست‌شناسی در دانشگاه مونتانا است. او جایزه شغلی اولیه ریاست جمهوری برای دانشمندان و مهندسان را از دفتر سیاست علم و فناوری در کاخ سفید، جوایز متعدد تحقیقاتی از بنیاد ملی علوم، و جایزه طبیعی E. O. Wilson از انجمن طبیعت گرایان آمریکا دریافت کرده است. تحقیقات او بینش‌هایی را در مورد توسعه و تکامل سلاح‌های اغراق‌آمیز نر، مانند شاخ‌هایی که در سوسک‌های اسکاراب یافت می‌شود، ارائه می‌کند. او رویکرده...
نکوداشت های کتاب حیوانات مسلح
Outstanding . . . Emlen's book on animal warfare reveals a world far more fascinating and intriguing than one we could summon with our imagination.
خیره کننده... کتاب املن در مورد رفاه حیوانات، دنیایی بسیار جذاب تر از دنیایی که می توانیم با تخیل خود احضار کنیم را نشان می دهد.
Seattle Times

Through personal stories, historical narrative, and detailed sketches, biologist Emlen charts the evolution of animal weapons so bizarre and gargantuan, it's amazing they even exist.
املن زیست شناس از طریق داستان های شخصی، روایت های تاریخی و طرح های دقیق، تکامل سلاح های حیوانات را به قدری عجیب و غریب و عظیم ترسیم می کند که حتی وجود آنها شگفت انگیز است.
Discover magazine

قسمت هایی از کتاب حیوانات مسلح (لذت متن)
امروزه پس از گذشت دو دهه، درست به اندازه سال اولی که در استوا بودم، از سلاح های سوسک متحیرم. داستان این سوسک ها را تا آفریقا، استرالیا و سرتاسر آمریکای مرکزی و جنوبی دنبال کردم، در حال حاضر، این امکان را نیز دارم که از موضوع سوسک ها فاصله بگیرم و یافته های فراوان زیست شناسان درباره سلاح های بزرگ را در هم آمیزم؛ از مگس گوزن و خرچنگ کاونده تا فیل ها و گوزن های شمالی، در این کتاب به بیان این مسائل خواهم پرداخت و در مجموع اولین بار است که داستان عجیب ترین موجودات طبیعت از این زاویه نوشته می شود.