کتاب تسلیم حق بودن

Taslim-e Hagh Boodan
کد کتاب : 61090
شابک : 978-9643344665
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تسلیم حق بودن اثر محمد حسینی بهشتی

متن این کتاب، گفتاری است از شهید آیت الله دکتر بهشتی و از مجموعه درس­گفتارهای تفسیری در مکتب قرآن می­باشد که پیش از این به عنوان ضمیمه کتاب حق و باطل در قرآن منتشر شده بود. دستیابی به تاریخ دقیق ایراد این بحث مقدور نبوده اما آن درس­گفتارها در بازة زمانی 1354- 1349 برگزار شده است و مربوط به تفسیر آیات 86 تا 92 سوره آل‌عمران می‌باشد.
نسبت مفهوم و ارزش اصل اخلاقی انصاف با اسلام، علت سرسختی اسلام در برابر کفر، سازگاری میان مفهوم انسان و حق از دیدگاه جهان­بینی اسلامی و تأثیر شناخت انسان به عنوان موجودی که مهم­ترین وجه تمایزش از دیگر موجودات قوة انتخابگری اوست، به درک تازه­ای از مفهوم مسلمانی به معنی «تسلیم حق بودن» منجر می­شود که می­تواند در ارزیابی جلوه­های فردی و اجتماعی زندگی دینی ما اثرگذار باشد.

کتاب تسلیم حق بودن

محمد حسینی بهشتی
سید محمد حسینی بهشتی (زادهٔ ۲ آبان ۱۳۰۷ در محلهٔ لُنبان اصفهان — درگذشتهٔ ۷ تیر۱۳۶۰ در تهران) سیاست‌مدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. گاهی از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شد او از جمله افراد نزدیک به روح‌الله خمینی و از هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بوده و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشته‌است.پدرش، ...
دسته بندی های کتاب تسلیم حق بودن