کتاب از دل ایران تا تن جهان

Az Dele IRAN
کد کتاب : 62366
شابک : 978-6229806906
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب از دل ایران تا تن جهان اثر آرش نورآقایی

"از دل ایران تا تن جهان" اثری است حدودا صد صفحه‎ای به قلم "آرش نورآقایی" که در آن نه به شکل سفرنامه، بلکه به شکل کوتاه‌نوشت‌هایی که حاصل سفر او به مناطق مختلف ایران و جهان هستند، سخن گفته است. ایران به عنوان جامعه‌ای شناخته می‌شود که از نظر فرهنگی متنوع است و روابط بین قومی آن عموما دوستانه است. از هر گوشه‌ی این خاک عزیز، مردمی به شما سلام می‌گویند که سلامشان از صبح پاک نیز زنده‎تر است. وقتی ایرانی‌ها به هم سلام می‌کنند، برای گذر از هم و عبور سریع و سرسری این کار را نمی‌کنند، بلکه آنها وقت می‌گذارند و در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت می‌کنند. "آرش نورآقایی" نیز این کتاب را همچون یک سلام صمیمانه که در پسش دیده‌ها و شنیده‌هایی شعروار "از دل ایران تا تن جهان" را در بردارد، به خواننده تقدیم می‌کند.
کتاب همانطور که از عنوان آن پیداست، شامل بخشی است که دریافت‌های نویسنده از شهرهای مختلف ایران را در بردارد و بخش دیگرش، به نوشته‌های او که به تفاسیرش از جهان برمی‌گردد، اختصاص دارد. آخرین بخش از این کتاب صد صفحه‌ای، داستانستان ایرانستان نام گرفته و شامل داستانک‌هایی است که به فرهنگ مردم ایران و باورهای عامیانه‌ آنها پرداخته است.
ایران کشوری با میراث هنری بزرگی است که در معماری، نقاشی، خوشنویسی و شعر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و دارد. این میراث تاکنون توجه کشورهای زیادی را به خود جلب کرده و فرهنگ های بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین بازتاب آن در جامعه‌ امروزی ایران نیز دیده می‌شود و "از دل ایران تا تن جهان" به قلم "آرش نورآقایی"، منعکس کننده ویژگی‌های ایران امروز است.

کتاب از دل ایران تا تن جهان

آرش نورآقایی
۲۸ شهریور ۱۳۵۳ بود که به این دنیا اضافه شدم. در محل کار پدرم مجسمه‌ای از آرش کمانگیر بود که او دوستش داشت، همین دلیلی شد برای اسم من.از کودکی‌ام خاطرات بسیاری به یاد دارم، اما بازی کردن‌ها و کتک خوردن‌ها (از پدرم و به خاطر شیطنت‌هایم) بیش‌تر از همه در خاطرم قلاب شده است. در مدرسه از دوران ابتدایی تا دوران دبیرستان (مثل همه) شاگرد خوبی بودم، اما به محض ورود به دبیرستان افت تحصیلی (نه چندان شدید) داشتم.در دانشگاه آزاد، رشته مهندسی کامپیوتر می‌خواندم ولی رهایش ...
دسته بندی های کتاب از دل ایران تا تن جهان
قسمت هایی از کتاب از دل ایران تا تن جهان (لذت متن)
متن های کتاب از دل ایران تا تن جهان حاصل دریافت های سال های سفر در ایران و جهان است. کوتاه نوشت هایی که سفرنامه یا گزارش سفر نیستند ولی حداقل برای خودم طعم شعر شهرهایی را دارند که در آنها قلم را با قدم همراه کرده ام.