کتاب فضاهای ورودی خانه های تهران قدیم

Entry spaces of the houses in old Tehran
کد کتاب : 62764
شابک : 978-9643793142
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فضاهای ورودی خانه های تهران قدیم اثر حسین سلطان زاده

در معماری سنتی ایران، به‌ویژه در شهرهایی که بافت پیوسته و درون‌گرا داشتند، سردر و فضای ورودی بسیاری از بناها مهم‌ترین بخش نمای بیرونی بنا به شمار می‌آمد، و مشخص بودن آن یکی از خصوصیت‌های کارکردی و کالبدی بنا محسوب می‌شد.
لذا با طرح معمارانه و طراحی‌شده ساخته می‌شد تا به بهترین شکل نمایان و گویا باشد. این کتاب از مجموعه معماری و فرهنگ انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، شامل بخشی از تصویرهایی است که از فضاهای ورودی و سردرهای خانه‌های تهران قدیم به منظور معرفی بعضی از آثار ارزشمند معماری تهران قدیم، خصوصا برای استفاده در صحنه‌پردازی فیلم‌های مستند مربوط به دوره قاجار و ارائه نشانه‌های تاریخی یک محدوده زمانی معین، تهیه شده است.
همچنین به منظور استفاده بهتر و امکان آشنایی اجمالی با برخی از ویژگی‌های معماری فضاهای ورودی و سردرها، تصاویر مجموعه به ده گروه تقسیم شده‌اند و در هر مورد اطلاعات مختصری ارائه شده است.

کتاب فضاهای ورودی خانه های تهران قدیم

حسین سلطان زاده
حسین سلطان زاده متولد 1335 است. دارای مدرک مهندسی معماری از دانشکده هنرهای زیبا ، دانشگاه تهران ، 1366 و اخذ مدرک دکتری تخصصی معماری از دانشاه ازد اسلام واحد علوم دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز. ایران
دسته بندی های کتاب فضاهای ورودی خانه های تهران قدیم