کتاب هم مسیر

Ham Masir
کد کتاب : 62959
شابک : 978-6229833445
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 347
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب هم مسیر اثر فاطمه ناصحی

«هم مسیر» روایتی است از مسیر همه ما به سوی همدلی، همدردی، همراهی، همکاری و هم افزایی فرهنگ‌ها برای ساختن مسیر انسانی‌تر و انسان شدن که ناصحی آن را در سفری به جهان‌های دیگر و فرهنگ‌های امروزی روایت می‌کند.

«هم مسیر» از بهترین روایت‌های معلم و جامعه شناس ایرانی در سال‌های اخیر از جهان خارج است؛ روایتی خلاق، جذاب و خواندنی که چشم ما را به همان اندازه که به جهان‌ها و فرهنگ‌های دیگر و «خارج» می‌گشاید، به فرهنگ و جامعه امروزمان باز می‌کند و تصاویری نقادانه و در عین حال آموزنده و سازنده از زندگی و خوشی‌ها و ناخوشی‌های آن می‌آفریند. «هم مسیر»، مسیر امروزی ما را ترسیم می‌کند و می‌کوشد مسیری تازه بگشاید. تعجب نکنید که «هم مسیر» سفری به دیارهای دور و سرزمین‌های غریب غرب است، اما روح سخن و جان کلامش، حوالی همین کوچه‌هاست.

از مقدمه‌ی کتاب

کتاب هم مسیر

قسمت هایی از کتاب هم مسیر (لذت متن)
راستش اصلا نمی دانستم که نوشتن از خود و هر آنچه در درونت اتفاق می افتد این قدر دشوار باشد! من عاشق نوشتن هستم و گاهی فکر می کنم می توانم تا ابد بنویسم، اما از نوشتن زندگی خودم گاهی دچار تردید می شوم و ترس برم می دارد. شاید هنوز هم از قضاوت دیگران می ترسم. وقتی ترس سراغم می آید یا دچار تردید می شوم چند وقتی دست از نوشتن می کشم. گاهی مرور زندگی و درک حقایق آن به قدری برایم سنگین است که دچار بی خوابی و گاهی هذیان می شوم، سرگیجه می گیرم، حالم بد می شود. گاهی می خواهم تمام آنچه را که نوشته ام با یک کلید دلیت پاک کنم. گاهی دچار وضعیتی می شوم که توضیح دادن در موردش آسان نیست، شاید بهترین تعبیرش این باشد که هر آنچه نوشته ام را بالا می آورم و بعد از مدتی که به حالت طبیعی برگشتم، دوباره می نویسم.