کتاب اصول و مبانی طراحی دیوارهای برشی فولادی

Steel shear walls
کد کتاب : 63963
شابک : 978-6009450022
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اصول و مبانی طراحی دیوارهای برشی فولادی اثر سید حسین حسینی لواسانی

درسالهای اخیر استفاده از سیستم دیوار برشی فولادی به دلیل مزایای فراوانی که نسبت به سایر سیستم های مقاوم در برابر زلزله دارد مورد توجه طراحان سازه قرار گرفته است.
از جمله این مزایای سیستم دیوار برشی فولادی می توان به شکل پذیری زیاد، خاصیت جذب انرژی زیاد و در عین حال سختی بالا و اقتصادی بودن آن نسبت به سایر سیستمهای مقاوم سازه ای اشاره کرد.
در کشور ما نیز به لحاظ لرزه خیزی بالا و نیاز به مقاوم سازی و احداث سازه های ایمن در برابر زلزله، استفاده از این سیستم به عنوان یک سیستم باربر جانبی مناسب و مقرون به صرفه به نظر می رسد.
کتاب اصول و مبانی طراحی دیوارهای برشی فولادی جهت رفع خلاء موجود در این زمینه و در اختیار قراردادن اطلاعات کامل از رفتار و ضوابط طراحی این سیستم سازه ای تالیف شده است. مطالب این کتاب برگرفته از معتبرترین آیین نامه های روز دنیا مانند AISC و CSA تنظیم گردیده است.
اگرچه تحقیقات وسیعی در کشورهای کانادا، ژاپن و ایالات متحده امریکا بر روی این سیستم (تحت اثرعوامل مختلف) انجام شده اما هنوز اطلاعات لازم جهت طراحی و کاربرد این سیستم ناکافی است. و این در حالی است که تا زمان انتشار این اثر در کشورمان ایران نیز هیچ گونه آیین نامه مدونی در خصوص ضوابط طراحی و کابرد این سیستم سازه ای منتشر نشده است.

کتاب اصول و مبانی طراحی دیوارهای برشی فولادی

سید حسین حسینی لواسانی
سید حسین حسینی لواسانی متولد سال 1359، استادیار گروه آموزشی مهندسی عمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خوارزمی می باشد.
دسته بندی های کتاب اصول و مبانی طراحی دیوارهای برشی فولادی