کتاب ۴۲ اندیشۀ ناب

42deep thought on life, the universe and everything
تأملاتی دربارۀ زندگی، جهان و هر آن چیز دیگر
کد کتاب : 64247
مترجم :
شابک : ‌‌978-6007439647
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ۴۲ اندیشۀ ناب اثر مارک ورنون

برای هر کسی که تا به حال در مورد معنای زندگی فکر کرده است!
ورنون با الهام گرفتن از 42 مورد از خنده دارترین، عاقلانه ترین و عجیب ترین نقل قول ها در مورد سوالات بزرگ زندگی، نگاهی آرام به آنچه که فلسفه درباره زندگی، جهان و همه چیز می گوید ارائه می دهد. ورنون که ماهرانه افکار بزرگ‌ترین ذهن‌های تمام دوران‌ها، از سقراط تا مونتی پایتون را در هم می‌پیوندد، ظرفی از بحث‌های شوخ‌آمیز و در عین حال عمیق در مورد کار، عشق، زندگی ابدی، سکس و خوشبختی ارائه می‌کند. از جذابیت گربه‌ها گرفته تا ماهیت خرد، این کتاب خروشان، همراهی عالی برای فیلسوف است و ثابت می‌کند که حتی اندکی درون‌بینی می‌تواند زندگی ما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد!
در ابتدای کتاب آمده است:
" شاید فکر کرده باشید انسان ها می توانند در مواردی با یکدیگر به توافق برسند. البته نه مواردی از این دست که آیا ساندویچ قلوه خوشمزه است یا تهوع آور با اینکه آیا شلوارهای دمپا گشاد شاهکار صنعت مدند یا مایهی خجالت این صنعت، بلکه مواردی مثل این که شاد بودن یعنی چه تردیدی وجود ندارد که این پرسشی تفکر برانگیز است. اما پس از ۳۵۰ هزار سال حیات، ۲۵۰۰ سال فلسفه و ۲۵ سال بی بدیل، غنی و انقلابی در عصر اینترنت، این امیدواری معقول می نماید که اتفاق نظری حاصل شده باشد، هر چه باشد، لبخند که نشانه ی شادکامی ست زبانی جهانی است، و شادی باید موضوعی مورد توافق باشد چرا که دلیل زیستن است."

کتاب ۴۲ اندیشۀ ناب

مارک ورنون
مارک ورنون، روزنامه نگار و نویسنده ای انگلیسی است. او برای نهادهایی همچون گاردین، مجله ی فلسفه، Financial Times، و New Statesman مطلب می نویسد. او دانش آموخته ی رشته ی الهیات از دانشگاه آکسفورد است و در دانشگاه دورهام به تحصیل در رشته ی فیزیک پرداخته است. ورنون همچنین مدرک دکتری خود در فلسفه را از دانشگاه وارویک دریافت کرده است.
نکوداشت های کتاب ۴۲ اندیشۀ ناب
Easy to read, but Vernon is serious and challenging too, in his look at such questions as is ignorance bliss and is love blind?
کتابی خوش خوان اما اما ورنون در نگاهش به سوالاتی جدی و چالش برانگیز است، مانند جهل سعادت و عشق کور .
Publishing News

In today’s dumbed-down culture, it sometimes feels as though ideas are too readily reduced to sound-bites and aphorisms. How refreshing that Vernon turns this trend on its head and uses well known aphorisms to allow readers to think more deeply about life, love, the universe and everything.
در فرهنگ احمقانه امروزی، گاهی اوقات به نظر می رسد که ایده ها به راحتی به لقمه های صوتی و قصار تقلیل می یابند. چقدر خوب است که ورنون این روند را تغییر می دهد و از کلمات قصار معروف استفاده می کند تا به خوانندگان اجازه دهد تا عمیق تر در مورد زندگی، عشق، جهان و همه چیز فکر کنند.
Claire Fox

قسمت هایی از کتاب ۴۲ اندیشۀ ناب (لذت متن)