کتاب زندگی خوب

Use Philosophy to be Happier: 30 Steps to Perfect the Art of Living
30 گام فلسفی برای کمال بخشیدن به هنر زیستن
کد کتاب : 1996
مترجم :
شابک : 978-600-7439-65-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 347
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب زندگی خوب اثر مارک ورنون

کتاب زندگی خوب، اثری نوشته ی مارک ورنون است که اولین بار در سال 2013 به انتشار رسید. خوشحالی و رضایت از زندگی چیزی است که همه ی ما به دنبالش هستیم. اما چگونه می توان این گوهر نایاب را به دست آورد؟ مارک ورنون با گرد هم آوردن تفکرات و بینش های خردمندانه ی برترین ذهن های تاریخ و ساده سازی و مهمتر از همه، عملی ساختن این اندیشه های ژرف در زندگی روزمره ی انسان ها، پاسخی پایدار و قابل اتکا برای این پرسش فراهم کرده است. کتاب زندگی خوب، سرشار از مثال هایی از زندگی روزمره است که می توانند سختی ها و پیچیدگی های مباحث فلسفی را به اطلاعاتی سرگرم کننده و قابل همذات پنداری تبدیل کنند. این کتاب به شما کمک می کند تا راز رسیدن به خوشبختی و رضایت در زندگی را رمزگشایی کنید.

کتاب زندگی خوب

مارک ورنون
مارک ورنون، روزنامه نگار و نویسنده ای انگلیسی است. او برای نهادهایی همچون گاردین، مجله ی فلسفه، Financial Times، و New Statesman مطلب می نویسد. او دانش آموخته ی رشته ی الهیات از دانشگاه آکسفورد است و در دانشگاه دورهام به تحصیل در رشته ی فیزیک پرداخته است. ورنون همچنین مدرک دکتری خود در فلسفه را از دانشگاه وارویک دریافت کرده است.
نکوداشت های کتاب زندگی خوب
A series of practical steps to get the best out of life.
مجموعه ای از گام هایی عملی برای بهره برداری کامل از زندگی.
Hachette

The best of over 2,000 years of human thought.
گلچینی از بیش از دو هزار سال از اندیشه های انسان.
Amazon Amazon

It shows you how you can crack the secret to living the good life.
این کتاب به شما نشان می دهد چگونه می توانید از راز داشتن یک زندگی خوب آگاه شوید.
National Library Board

قسمت هایی از کتاب زندگی خوب (لذت متن)
دلایل دوستی مردم با حیوان ها زیاد است، همان قدر زیاد که تنوع خود حیوانات: مردم با سگ ها دوستی می کنند چون سگ ها همراهانی وفادارند، با طوطی ها چون سرگرم کننده اند، با ماهی ها چون آرامش بخش اند، و با اسب ها چون نجیب اند و به سر بردن با آن ها نوعی ورزش هم هستند. هر حیوانی را که نام ببرید، صاحبش به شما خواهد گفت که دقیقا چرا آن حیوان مایه ی خوشی اش است. دلیلش هم فقط آن نیست که زندگی های ما در طول هزاران هزار سال پیوندی نزدیک با حیوانات داشته و دارد، از همان هنگام که بشر نخستین بار حیوانات را اهلی و خانگی کرد تا خوراک، وسیله حمل و نقل و امنیتش را از طریقشان تامین کند؛ بلکه آن چه در این میان از لحاظ فلسفی جالب تر است این است که چه گونه دوستی با حیوانات چیزهای بیشتری در مورد خودمان به ما می آموزد. به گمان من، وقتی صحبت از هنر زیستن به میان می آید، حیوان ها ارزش بسیار زیادی برای انسان دارند.

معنویت چیست؟ این از آن کلماتی است که همه جا بر سر زبان هاست و می تواند هر معنایی داشته باشد، از روشن کردن یک عود گرفته تا انجام دادن تمرینات سی روزه ی سفت و سختی که ایگناتیوس لویولایی طراحی کرده است. برای داشتن زندگی خوب، ضروری است که در زندگی مان جایی برای معنویت در نظر بگیریم، در همین زندگی واقعی مان، نه در دنیای دیگری دور از اینجا و اکنون مان. در غیر این صورت عملا از معنویت فاصله می گیریم.