کتاب پادزهر

The Antidote
کد کتاب : 59840
مترجم : محمدجواد کعبی زاده
شابک : 978-6222540739
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«الیور برکمن» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب پادزهر اثر الیور برکمن

کتاب «پادزهر» اثری نوشته «الیور برکمن» است که نخستین بار در سال 2012 به چاپ رسید. «برکمن» بیان می کند که حتی با وجود تعداد زیاد کتاب های مربوط به خوشحالی، سطح خوشحالی جمعی افزایش پیدا نکرده و حتی شاید با افول نیز همراه بوده است. هدف «برکمن»، ارائه مسیری متفاوت برای خوشبختی و رضایت است، راهی که خوشحالی در آن دیگر مقصد نهایی در نظر گرفته نمی شود چون رضایت در زندگی، وضعیتی ثابت نیست، و تقلا برای رسیدن به خوشحالی، یکی از عوامل اصلی در به وجود آمدن رنج و ناراحتی است. نویسنده همچنین به ایده های اندیشمندان بزرگ، تفکرات درباره اخلاقیات، و تجارب خودش در «مدیتیشن بودیستی» می پردازد و خاطراتی سرگرم کننده و طنزآمیز را ارائه می کند. هیچ کدام از این ها یک نوآوری به حساب نمی آید، اما توانایی «برکمن» در توضیح مفاهیم مورد نظرش در قالبی لذت بخش و کنایه آمیز، کتاب «پادزهر» را به اثری ارزشمند تبدیل می کند.

کتاب پادزهر

الیور برکمن
الیور برکمن (Oliver Burkeman؛ زادهٔ ۱۹۷۵ روزنامه‌نگار و نویسندهٔ اهل بریتانیا و ساکن نیویورک است که برای گاردین کار می‌کند.پادزهر: خوشبختی برای کسانی که تحمل مثبت‌اندیشی را ندارند (The Antidote: Happiness for People Who Can't Stand Positive Thinking) از آثار اوست.
نکوداشت های کتاب پادزهر
A totally original approach to self-help: success through failure, calm through embracing anxiety.
روشی کاملا بدیع در خودپروری: موفقیت از طریق شکست، آرامش از طریق در آغوش کشیدن اضطراب.
Amazon Amazon

A deeply insightful and entertaining book.
کتابی عمیقا خردمندانه و سرگرم کننده.
Los Angeles Times Los Angeles Times

Some of the most truthful and useful words on happiness to be published in recent years.
برخی از درست ترین و مفیدترین کلمات درباره خوشبختی که در سال های اخیر منتشر شده است.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب پادزهر (لذت متن)
در بلیت سمینار، صندلی ام با عنوان «صندلی ممتاز» توصیف شده است، اما بعدا متوجه می شوم این هم یکی دیگر از نمونه های مثبت گرایی بی حد و حصر است: در سمینار «نهایت انگیزه!»، فقط «صندلی مخصوص»، «صندلی مدیریتی» و «صندلی وی.آی.پی» وجود دارد. در حقیقت صندلی من در قسمت دورافتاده و بالای استادیوم قرار دارد و از رویه پلاستیکی سفتی ساخته شده که به پشت آدم فشار می آورد.

اولین مزیت اندیشیدن به حوادث بد، بسیار ساده و قابل فهم است. روانشناسان مدت ها است بر این اصل اتفاق نظر دارند که یکی از بزرگترین دشمنان شادی انسان، «سازگاری با لذت» است؛ روش قابل پیش بینی و آزاردهنده ای که بر اساس آن هر منبع جدید شادی، از ابزار های الکترونیکی گرفته تا ازدواج، به سرعت به بخشی از پس زمینه زندگی تبدیل می شود.

مشخص است دکتر «شولر» ترجیح می دهد در مخاطبان خود شور ایجاد کند تا این که سخنانش را با دلیل و مدرک اثبات کند. اما از آنجا که امروز او فقط مسئول شروع همایش است و سخنرانان اصلی اشخاص دیگری اند، پس از پانزده دقیقه سخنرانی، در حالی که دستان مشت کرده اش را به روی مخاطبان به علامت پیروزی بالا آورده، با آتش بازی و تجلیل فراوان صحنه را ترک می کند؛ این تصویری است که او از موفقیت مبتنی بر مثبت اندیشی ارائه می دهد.