کتاب تاریخ جهانی عکاسی

A World History of Photography
کد کتاب : 65187
مترجم :
شابک : 978-6226624138
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1022
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ جهانی عکاسی اثر نیومی روزنبلوم

از دوربین لوسیدا گرفته تا جدیدترین در ساخت تصویر دیجیتال و دستکاری کامپیوتری، فناوری عکاسی در طول تاریخ نزدیک به 200 ساله خود به طور چشمگیری تغییر کرده است، همانطور که به اختصار توضیح داده شده و به شکل قدرتمندی در تاریخچه جهانی عکاسی نشان داده شده است. به لطف بی‌واسطگی منحصربه‌فردی که عکاسی با آن چشم‌انداز و تاریخ را ثبت می‌کند، محبوبیت و استفاده از دوربین به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. امروزه، عکاسی در همه جا وجود دارد: از روزنامه ها و مجلات مد گرفته تا بیلبوردها و صنعت فیلم، فرهنگ های سراسر جهان این رسانه هنری انعطاف پذیر را برای اهداف مختلف متنوعی پذیرفته اند.
متن کلاسیک نائومی روزنبلوم تمام جنبه های عکاسی - زیبایی شناختی، مستند، تجاری و فنی - را بررسی می کند و در عین حال عکس ها را در بافت تاریخی آنها قرار می دهد. در میان بیش از 800 عکس مردان و زنان، شاهکارهای کم‌شناخته و مشهوری وجود دارد که در کنار هم قرار گرفته‌اند که قدرت بصری آن‌ها را روشن می‌کند. تاریخچه عکاسی روزنبلوم معتبر و بی‌طرفانه، هم از نظر زمانی و هم از نظر موضوعی، سیر تکامل این هنر هنوز جوان را دنبال می‌کند. روزنبلوم با کاوش در نقش های متنوعی که عکاسی در انتقال ایده ها ایفا کرده است، توجه ویژه ای به موضوعاتی مانند پرتره، مستندسازی، تبلیغات و عکاسی خبری و دوربین به عنوان وسیله ای برای بیان هنری شخصی می کند. ویرایش چهارم اصلاح شده شامل به روز رسانی در مورد پیشرفت های فنی و همچنین فصل جدیدی در مورد عکاسان معاصر است. این حجم کامل و قابل دسترس که با قدرت بیان تصاویر خود مسلح شده است، برای همه جذاب خواهد بود.

کتاب تاریخ جهانی عکاسی

نیومی روزنبلوم
دکتر نائومی روزنبلوم، (آمریکایی، 26 ژانویه 1925 - 19 فوریه 2021) نویسنده "دو تاریخ برجسته عکاسی، تاریخ جهانی عکاسی (1984) و تاریخچه عکاسان زن (1994) و ده هامقالات و مقالات مهممورد است.«تاریخ جهانی عکاسی» که برای اولین بار توسط انتشارات Abbeyville در سال 1994 منتشر شد و اکنون به فرانسوی، ژاپنی، لهستانی و چینی ترجمه شده است، همچنان یک کتاب درسی استاندارد و مرجع ارزشمند برای دست اندرکاران، منتقدان و مورخان این رسانه است. این کتاب نامزد نهایی جایزه بنیاد کراسنا-کراس بود. نائومی در مور...
نکوداشت های کتاب تاریخ جهانی عکاسی
Now, if you want a remarkable run-down on the entire phenomenon [of photography], from the earliest beginnings to the present day ... you couldn't do better to get it all, compactly and comprehensively, than in this exceptional book
حال، اگر می خواهید خلاصه ای قابل توجه از کل پدیده [عکاسی]، از ابتدا تا امروز... ، به صورت فشرده و جامع به دست آورید، بهتر از این کتاب استثنایی پیدا نخواهید کرد.
Art Matters

An important up-to-date addition to photographic literature, which lacks such works of erudition.
یک افزوده مهم به روز به ادبیات عکاسی که خلا چنین دانشی را دارد.
Cornell Capa

قسمت هایی از کتاب تاریخ جهانی عکاسی (لذت متن)
در سال ۱۸۳۹، دو فرایند قابل توجه که درک ما از واقعیت را متحول میکردند به طور جداگانه در لندن و پاریس اعلام شدند؛ هر دو فرایند به چالش پایداری و ثابت نگه داشتن تصاویر ناپایدار منعکس شده در اتاق تاریک پاسخ دادند. این دو فرایند در رابطه با کاربرد اصول نوری و شیمیایی از مدتها پیش شناخته شده بودند، اما گذشته از این، آنها فقط یک رابطهی سطحی و ظاهری باهم داشتند. نتیجهی یکی از این فرایندها منحصر به فرد و غیرقابل تکثیر بود و تصویر تکرنگ معکوسی را بر روی یک صفحهی فلزی انتقال میداد. این فرایند، پس از اختراع آن توسط لوئی ژاک مانده داگر(Louis Jacques Mande Daguerre)، داگرئوتیپ نامیده شد (تصویر ۱). فرایند دیگر، تصویری بر روی کاغذ بود که آن نیز تون هایی تک رنگ داشت و همچنین معکوس بود نگاتیو. زمانی که این تصویر نگاتیو (منفی) بر روی یک سطح شیمیایی دیگر قرار داده شده و در معرض نور خورشید قرار میگرفت، تصویر منفی در جهت معکوس منتقل شده و در نتیجه تصویری با ارزش های فضایی و تونالیته های طبیعی به دست میداد.