کتاب برنامه ی انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی

The Transitional Program for Socialist Revolution
در عصر احتضار سرمایه داری
کد کتاب : 65199
مترجم :
شابک : 978-9645783387
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب برنامه ی انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی اثر لئون تروتسکی

ویراست دوم این کتاب، حاوی دو مقدمه جدید، نوشته‌ی جو هانسن است که به ریشه‌های تاریخی برنامه‌ی انتقالی می‌پردازد و تداوم این برنامه را از زمان مارکس و انگلس تاکنون تشریح می‌کند.

کتاب برنامه ی انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی

لئون تروتسکی
لئون داویدوویچ تروتسکی (به روسی: Лев Дави́дович Тро́цкий) (زاده ۷ نوامبر ۱۸۷۹ – درگذشته ۲۱ اوت ۱۹۴۰) انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست و نویسنده اهل روسیه بود.در اوایل تشکیل اتحاد شوروی، تروتسکی که چهره‌ای تأثیرگذار و بانفوذ به حساب می‌آمد به عنوان کمیسر خلق برای روابط خارجی انتخاب شد. پس از آن ارتش سرخ شوروی را بنیان گذاشته و خود به فرماندهی کل آن درآمد. او با اینکه سابقه نظامی نداشت ولی به خوبی به امور نظامی و سیاست های فرماندهی و جنگی آگاهی داشت و نقش پر رنگی در پیروزی بلشویک...
دسته بندی های کتاب برنامه ی انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی
قسمت هایی از کتاب برنامه ی انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی (لذت متن)
نیروهای تولیدی بشر راکد مانده اند. همین حالا هم اختراعات و پیشرفت های جدید دیگر قادر به بالا بردن سطح ثروت مادی نیستند. کل دستگاه سرمایه داری دچار بحران اجتماعی شده است، محرومیت ها و زیان های هر چه شدیدتری را بر گرده توده ها تحمیل می کنند…. لازم است که در جریان مبارزه ی روزانه به توده ها کمک شود تا آنان بین خواسته های کنونی از یک سو و برنامه ی سوسیالیستی انقلاب از سویی دیگر، پلی ایجاد کنند. این پل باید شامل یک سلسله خواسته های انتقالی باشد.