کتاب جهان فروری

Jahan Farvary
بخشی از فرهنگ ایران کهن
کد کتاب : 67404
شابک : 978-9640348475
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جهان فروری اثر بهرام فره وشی

این کتاب، بخش از گفتارهای استاد برجسته و فقید دانشگاه تهران، «دکتر بهرام فره وشی»، در زمینه اندیشه ها و باورهای ایرانیان دوران کهن، درباره جهان مینو، زندگی و مرگ و ایزدان و جشن های آنان است.کتاب، به سبب آنکه بیشتر گفتارهایش با جهان مینو پیوستگی دارد به نام گفتار نخستین آن یعنی «جشن فروردین و رابطه آن با جهان فروری»، نام «جهان فروری» به خود گرفته است.
بررسی مساله هویت ملی ایرانیان و تشریح روی‌کردهای گوناگون به آن می‌باشد و تا حدودی به بررسی عمل‌کرد و بایسته‌های جمهوری اسلامی در این زمینه پرداخته است. نگارنده پس از بیان کلیات و تمهیدات نظری بحث،مانند بحث از مفهوم هویت و ارتباط هویت ملی با ملت‌باوری،به تبارشناسی «هویت ملی ایرانیان» در سایه آموزه‌های مذهبی پرداخته و در ادامه گفتمان‌های اسلام‌گرا و غیردینی هویت ملی در ایران را تشریح نموده است. هویت ملی در سامان سیاسی پس از انقلاب در فصل چهارم مورد بررسی قرار گرفته و در خلال آن، به مساله دگردیسی در هویت، تاثیر محیط خارجی و سیاسی بر هویت ایرانی و همچنین بررسی چند انگاره بحران هویت در ایران توجه شده است.

کتاب جهان فروری

بهرام فره وشی
بهرام فره‌وشی (زاده فروردین ۱۳۰۴ ارومیه – درگذشته ۸ خرداد ۱۳۷۱ سن خوزه) زبان‌شناس معاصر ایرانی و متخصص زبان‌های ایرانی و فرهنگ ایران باستان است.بهرام فره‌وشی در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در ارومیه و در خانواده‌ای اصالتاً اصفهانی متولد شد. پدر او علی‌محمد فره‌وشی مترجم همایون از دانشمندان روزگار خود بود و از پایه‌گذاران مدارس جدید در ایران به شمار می‌رفت. مترجم همایون افزون بر این، به‌عنوان مترجم زبردستی شناخته می‌شد که تسلط کم‌مانندی بر...