کتاب عرفان الحق

Erfan alHagh
کد کتاب : 67652
شابک : 978-9645626625
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب عرفان الحق اثر میرزا حسن صفی علیشاه

بدانکه ذات حق صرف هستی است و هستی بحقیقت یکی است . اشیاء بهستی او هستند و بیک نشاه مست . وجود واحد است و نمود متعدد چون از نمود گذری براز وجود بری وجود راضدی نبود که مخفی نمود و والا او هویداتر از هر هویدائیست و هویدائی جز او نیست او آشکار است و جز او هرچه هست پندار جز او گفتن خطاست غیر او چیست و کجاست ؟
حاج میرزا حسن اصفهانی متخلص به صفی و ملقب به صفی علی بی شک از بزرگترین عرفای اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم هجری قمری است .
وی علاوه بر مقامات معنوی به معلومات ظاهری نیز آراسته و دارای طبعی شیوا و قلمی توانا بوده و از خود آثاری گرانبها به جای گذارده است که از آنها یکی تفسیر منظوم قرآن کریم است که با تاویلات عارفانه به رشته نظم کشیده شده و از شاهکارهای عظیم دوره اخیر به شمار می‌رود.

کتاب عرفان الحق

میرزا حسن صفی علیشاه
میرزا حسن اصفهانی، ملقب به صفی‌علی‌شاه (زاده:سه‌شنبه ۳ شعبان ۱۲۵۱ (قمری) برابر با ۳ آذر ۱۲۱۴ در اصفهان، درگذشت: جمعه ۲۴ ذی‌الحجه ۱۳۱۶ (قمری) برابر با ۱۵ اردیبهشت ۱۲۷۸ در تهران)، از مشهورترین مشایخ و بزرگان تصوف در اواخر قرن سیزدهم و اوایل سده ۱۴ هجری و از جمله بزرگان سلسله نعمت‌اللهی صفی‌علیشاهی بود. وی که شاعر بود، نخست از جمله مریدان منورعلی‌شاه شیرازی قطب سلسله نعمت‌اللهی مونس‌علیشاهی (ذوالریاستین) محسوب می‌شد؛ اما پس از اینکه به نمایندگی ا...