کتاب فیزیک و مدل سازی فرسایش بادی

Physics and Modelling of Wind Erosion
کد کتاب : 67923
مترجم : پرویز ایران نژاد
شابک : 978-9640370216
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 614
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیزیک و مدل سازی فرسایش بادی اثر یاپینگ شائو

کتاب فیزیک و مدلسازی فرسایش بادی نوشته یاپینگ شائو، به پدیده فرساش بادی در اقلیم‌ها و شرایط مختلف می‌پردازد و و مدل‌سازی سطح زمین را از منظرهای مختلف بررسی می‌کند.
فرسایش بادی در بسیاری از مناطق خشک و نیمه‌خشک و اراضی کشاورزی دنیا اتفاق می‌افتد. فرآیندی زیست‌محیطی است که تحت تأثیر تغییرات اقلیمی و زمین‌شناسی و همچنین فعالیت‌های انسانی قرار دارد. به طور کلی فرسایش بادی منجر به تخریب سرزمین در اراضی کشاورزی می‌شود و تأثیر منفی بر کیفیت هوا دارد.
انتشار گرد و غبار که توسط فرسایش بادی رخ می‌دهد، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر تعادل تابشی اتمسفر و تغییرات اقلیمی جهانی تأثیر دارد. رخدادهای فرسایش بادی مانند طوفان‌های گرد و غبار شدید ممکن است زندگی انسان‌ها را تهدید کند و خسارات قابل توجه اقتصادی به بار آورد.
فیزیک فرسایش بادی پیچیده است چون شامل فرآیندهای اتمسفری، خاک و سطح زمین است. تحقیق در مورد فرسایش بادی چند رشته‌ای است و شامل هواشناسی، دینامیک سیال، فیزیک خاک، علوم کلوئیدی، هیدرولوژی خاک سطحی، اکولوژی و ... است.
یاپینگ شائو (Yaping Shao) هدف خود از نوشتن کتاب فیزیک و مدلسازی فرسایش بادی (Physics and Modelling of Wind Erosion) را ارائه خلاصه‌ای از دانش موجود و پیشرفت‌های اخیر در زمینه فرسایش بادی عنوان می‌کند. این کتاب شامل فیزیک ذرات برداشت شده، حمل و رسوب ذرات و فرآیندهای زیست‌محیطی که فرسایش بادی را کنترل می‌کند، است. همچنین هدف از این کتاب بررسی فیزیک فرسایش بادی از دیدگاه دینامیک سیال و فیزیک خاک است.

کتاب فیزیک و مدل سازی فرسایش بادی

یاپینگ شائو
یاپینگ شائو استاد هواشناسی در موسسه ژئوفیزیک و هواشناسی در دانشگاه کلن است. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه فلیندرز استرالیای جنوبی در سال 1990، در آزمایشگاه پای سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع استرالیا و سپس در دانشکده ریاضیات دانشگاه نیو ساوت ولز مشغول به کار شد. شائو از اوایل دهه 1990 علاقه زیادی به فرآیندهای بادی داشته است. او فیزیک حرکت ماسه و انتشار غبار را با استفاده از آزمایش‌های تونل باد مطالعه کرده است، روی تئوری انتشار غبار کار کرده و مدل‌های عددی را برای پیش&zwn...
دسته بندی های کتاب فیزیک و مدل سازی فرسایش بادی