کتاب با رنگی بدون اسم

Ba Rangi Nedoone Esm
(مجموعه داستان)
کد کتاب : 68696
شابک : 978-6226658744
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 81
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب با رنگی بدون اسم اثر سارا محمدی نوترکی

فهم انسان از هر چیزی بر اساس رابطه او با «دیگری» شکل می‌گیرد. دیگری مبنای برون‌رفت از نگرش خودمحوری انسان بوده و هویت فردی او در آستانه ادراک هویت دیگری معنای وجودی می‌یابد. بر همین مضمون داستان‌های کتاب «با رنگی بدون اسم» نوشته سارا محمدی نوترکی داستان «دیگری» است. دیگری‌ای که خود را از داستان دریغ کرده و با نبودنش هویت شخصیت داستانی را کم‌رنگ و حتی ناقص کرده است. اما این دیگری همواره با چشمی ریزبین و سرشار از احساس و شعر و شعور نگریسته می‌شود.

کتاب با رنگی بدون اسم

سارا محمدی نوترکی
«سارا محمدی نوترکی» داستان‌نویس خوزستانی و منتقد ادبی و خالق آثاری چون «با رنگی بدون اسم»، «ساقیان عشق» و «1460 روز بیقراری» می‌باشد.
قسمت هایی از کتاب با رنگی بدون اسم (لذت متن)
ده ها پرنده از لای سفیدی صدف های قفل شده اش به آسمان پر می کشند و چشم های زیتونی اش در مشت زمستان دور می شوند. به آسمان نگاه می کند چند قوی سفید، آرام آرام به طرف تالاب کناری بالا می روند. سرش را از روی میز برمی دارد. چانه اش را به مشت هایش می دهد، چشم هایش را دستمال می کشد، رو به دو مردی که همراهش آمده اند می کند: حالا چی رو باید خاک کنیم؟ مردها توی حیاط روی غلیظی چای، آب می ریزند. زن ها برای عکس بریده ای که به دیوار تکیه داده است، با صدای بلند مرثیه می خوانند.