کتاب سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری

Assessing process and product of learning
(روشهای قدیم و جدید)
کد کتاب : 69043
شابک : 978-9648891423
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری اثر علی اکبر سیف

کتاب “سنجش فرآیند و فرآورده های یادگیری” تألیف دکتر علی اکبر سیف از انتشارات “دوران”، راهنمایی برای معلمان آتی می باشد تا با سنجش آموخته های دانش آموزان و ویژگی های رفتاری و عاطفی آنان به نتایج مطلوبی برسند. همچنین از طرفی دیگر در این کتاب، خوانندگان با اصطلاحات و مفهوم سنجش، هدف های آموزشی و روش های سنجش و منابع و مأخذ یادگیری آشناییت کاملی پیدا کرده و به مباحث و موضوعات گوناگون مرتبط با این مبحث علاقه مند می شوند.
سنجش به معنی فرایند جمع آوری اطلاعات درباره یادگیران به منظور کمک به تصمیم گیری در مورد رشد و پیشرفت آنان می باشد. هدف سنجش ارزشیابی فعالیت ها و نتایج یادگیری دانش آموزان و دانشجویان و هدایت جریان یادگیری و عملکرد آنان می باشد. در این سنجش و ارزیابی از یک هدف آموزشی نیز پیروی می شود که این هدف اموزشی، قصد و منظوری است که معلم از انجام فعالیتهای آموزشی خود دارد. هدف یادگیری چیزی است که میل داریم یادگیرندگان در پایان یک واحد آموزشی یادگیرند، احساس کنند و برای آن اهمیت قائل شوند. با توجه با تعاریف گفته شده شخص آموزنده در می یابد چگونه از علم سنجش و انواع مختلف آن برای ارزیابی ویژگی های افراد دیگر استفاده کند.

کتاب سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری

علی اکبر سیف
دکتر سیف استاد مسلم روانشناسی تربیتی در ایران است که برای تمامی دانشجویان روانشناسی و معلمان و جامعه آموزش و پرورش شخصیت شناخته شده و محبوبی است.