کتاب زندگی نامه محمد (ص)

The Biography of Muhammed
(ماهیت و وثاقت)
کد کتاب : 70286
مترجم :
شابک : 978-9642441853
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی نامه محمد (ص) اثر گریگور شولر

"زندگی‌نامه‌ی محمد(ص)؛ ماهیت و وثاقت" ترجمه‌ی یکی از مهم‌ترین آثار گریگور شولر، اسلام‌شناس معاصر، است که به‌عنوان تنها اثر یکپارچه‌‌ی وی، دربردارنده‌ی ماحصل روش‌شناسی و رویکرد منحصربه‌فرد او در پژوهش پیرامون سنت و حدیث در صدر اسلام شهرت یافته است.
نسخه‌ی انگلیسی این کتاب، که نخستین شماره از مجموعه‌ی "مطالعات اسلام کلاسیک" به ویراستاری اندرو ریپین در انتشارات راتلج را به خود اختصاص داده است، در سال ۱۳۹۰ برنده‌ی جایزه‌ی جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.
شولر خود را از تبار اسلام‌شناسان معتقد اما خوش‌بین به وثاقت و اعتبار سنت اسلامی می‌انگارد. او در این ‌کتاب در مقدمه‌ای مبسوط به تاریخچه‌ی مطالعات اسلام‌شناختی محققان غربی و تبارشناسی گرایش‌های فعال در آن پرداخته و موضع خود را به‌روشنی بیان کرده است. اما در سه فصل بعدی، که شالوده‌ی پژوهش را تشکیل می‌دهد، وی با اعتنا به برخی یافته‌ها پیرامون جایگاه کتابت در تاریخ صدر اسلام، کوشیده است با اعمال روش تحلیل موسوم به "اسناد+متن" به "آستانه‌ی طلایی" روایات قرن نخست هجری دست یابد. او در این راستا بر آن است تا با بررسی دو نمونه‌ی مهم "حدیث اقرا" (روایت آغاز وحی) و "حدیث افک" (روایت تهمت به عایشه)، واژگان، ساختار و هویت آنچه راویان حدیث در ابتدای قرن دوم هجری روایت می‌کرده‌اند بازیابی کند.

کتاب زندگی نامه محمد (ص)