کتاب در میان امپراتوری ها

Between Empires
  • 180,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: سینا سینا
    نویسنده:
کد کتاب : 71204
مترجم :
شابک : 978-6008058717
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در میان امپراتوری ها اثر گرگ فیشر

در کتاب در میان امپراتوری ها ، گرگ فیشر با بررسی رابطه بین امپراتوری روم و امپراتوری ایران ساسانی و منتخبی از متحدان و همسایگان عرب آنها، جافنی ها، نصری ها و هجری ها، به مشکل هویت عرب پیش از اسلام می پردازد. فیشر بر قرن گذشته قبل از ظهور اسلام تمرکز می کند و بر اهمیت خاور نزدیک تحت سلطه روم و ایران برای شکل گیری مفاهیم اولیه هویت عربی تأکید می کند. او به ویژه یکپارچگی فرهنگی و مذهبی، فعالیت های سیاسی و نقش عربی را به عنوان عواملی در این فرآیند بررسی می کند. او نتیجه می‌گیرد که ارتباط با امپراتوری روم، به‌ویژه، نقش کلیدی در کمک به پایه‌گذاری مفاهیم بعدی هویت عرب ایفا کرده است.
گرگ فیشر فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد انگلستان و نویسنده و ویراستار آثار متعددی در مورد دنیای باستان است، از جمله بین امپراتوری ها (2011)، عرب ها و امپراتوری های قبل از اسلام (2015)، هانیبال و اسکیپیو (2015)، و رم، ایران و عربستان (راتلج 2020).

کتاب در میان امپراتوری ها

گرگ فیشر
دکتر گرگ فیشر، محقق کانادایی دوران باستان کلاسیک است. پروفسور فیشر قبل از بازگشت به مدرسه چندین سال در دانشگاه مک گیل (مونترال، کبک) کار کرد. او D.Phil خود را به دست آورد. از کالج Keble در دانشگاه آکسفورد در سال 2008، و دانشیار در گروه تاریخ و کالج علوم انسانی در دانشگاه کارلتون (اتاوا، انتاریو) است.
دسته بندی های کتاب در میان امپراتوری ها