کتاب مسئله ی ایران

Iran
(مجموعه مقالات و گفت و گوها)
کد کتاب : 71822
شابک : 978-9644164460
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 694
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مسئله ی ایران اثر مقصود فراستخواه

کتاب مسئله ی ایران نوشته ی نویسنده ی ایرانی مقصود فراستخواه است. این کتاب که در دسته بندی کتاب های علوم اجتماعی قرار می گیرد به جامعه شناسی ایران به شکل مجموعه ی مقالات می پردازد.
در بخشی از این کتاب آمده است:
"انواع شکاف‌های نسلی، جنسیتی، شکاف سنت و تجدد، شکاف مرکز و پیرامون، فساد نهادینه شده، بحران های زیست بومی، شدت و ضعف قطبی شده سیاسی و اجتماعی و نابرابری های مزمن اقتصادی، همه مانع همبستگی اخلاقی و توسعه و پایداری است. صفات جمعیتی و محتوای جامعه ما به کلی دگرگون شده است اما شکل اداره قدیمی است. محتوای زندگی شهری با ساختار های روستایی و سنتی اداره می شود. نتیجه تبدیل یک ملت به روح سرگردان است. مردمی که میل به موفقیت دارند، موفق نمی‌شوند، امیدشان در نومیدی است. عاقلان زیادند اما عقلانیت اجتماعی کار نمی کند. همه اینها نشان می‌دهد که ما در بحران زندگی میکنیم، این از شاخص‌های تحرک اجتماعی رو به رشد پیداست، مسائل زندگی در این سرزمین جاری است نخبگان بزرگ درمانده اند..."
این کتاب توسط نشر آگاه منتشر شده است.

کتاب مسئله ی ایران

مقصود فراستخواه
مقصود فراستخواه (متولد ۱۳۳۵ در تبریز)جامعه‌شناس ایرانی و استاد برنامه ریزی توسعه آموزش عالی در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی است. هم‌زمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، روزی که از سوی سازمان یونسکو در تقویم جهانی ثبت شده‌است، هیئت داوران، جایزهٔ ترویج علم سال ۱۳۹۶ را به مقصود فراستخواه به دلیل فعالیت و تلاش بی وقفه، مسئولانه، هدفمند، همه‌جانبه، انسانی و اخلاقی در حوزه‌های دانشگاهی و عمومی برای بسط دانش جامعه‌شناسی و همچنین تعهد به تداوم کار فره...
دسته بندی های کتاب مسئله ی ایران