کتاب راهنمای اجرای رفتار درمانی دیالکتیکی برای درمان اختلال شخصیت مرزی

Skills Training Manual for Treating Borderline Personality Disorder
کد کتاب : 72792
مترجم :
شابک : 978-6002003676
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای اجرای رفتار درمانی دیالکتیکی برای درمان اختلال شخصیت مرزی اثر مارشا لینهان

«راهنمای اجرای رفتار درمانی دیالکتیکی برای درمان اختلال شخصیت مرزی» ترجمۀ اصلی‌ترین و مهم‌ترین راهنمای کاربردی اجرای رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) است. مارشا لینهان، بنیانگذار (DBT)، اصول نظری و رهنمودهای عملی مربوط به رویکرد درمانی خود را، در دو جلد کتاب تدوین کرده است که منابع دست اول این حوزه به شمار می‌آیند. وی در کتاب اول که «درمان شناختی رفتاری اختلال شخصیت مرزی» نام دارد، اصول نظری و منطق زیربنایی راهبردها و فنون به کار برده شده در DBT را به تفصیل شرح داده است. کتاب دوم (کتاب حاضر)، متنی کاربردی است که به صورت راهنمای گام به گام اجرای درمان برای درمانگران نوشته شده است و نحوۀ اجرای راهبردها و فنون معرفی شده در کتاب اول را به صورت تفصیلی شرح می‌دهد.
کتاب حاضر از ده فصل و مجموعه دست‌برگ‌ها و برگ‌های تکلیف منزل ویژه مراجعان تشکیل شده است. در پنج فصل نخست خلاصه‌ای از مباحث نظری و منطق درمان، ملاحظات عملی، ساختار جلسات و راهبردهای درمانی تشریح شده‌اند. در پنج فصل بعدی نحوۀ اجرای درمان به صورت گام به گام توضیح داده شده است. در این فصول علاوه بر معرفی مهارت‌های خاص، جزئیات مربوط به جلسات درمان از جمله مطالبی که درمانگران باید به صورت سخنرانی ارائه دهند، موضوعاتی که باید به بحث گذاشته شوند، نحوۀ اجرای تمرین‌های عملی داخل جلسه، و چگونگی معرفی دست‌برگ‌ها و برگ‌های تکلیف منزل مورد توجه قرار گرفته‌اند.

کتاب راهنمای اجرای رفتار درمانی دیالکتیکی برای درمان اختلال شخصیت مرزی

مارشا لینهان
مارشا لینهان (Marsha M. Linehan) (زاده 5 مه 1943) یک روانشناس و نویسنده آمریکایی است. او خالق رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)، نوعی روان درمانی است که علوم رفتاری را با مفاهیمی مانند پذیرش و ذهن آگاهی ترکیب می کند.لاینهان استاد روانشناسی، استاد کمکی روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه واشنگتن در سیاتل و مدیر کلینیک های تحقیقات رفتاری و درمان است. تحقیقات اولیه او در زمینه اختلال شخصیت مرزی، کاربرد مدل های رفتاری در رفتارهای خودکشی و سوء مصرف مواد است. آلن فرانسیس، در مقدمه کتاب ساختن زندگی ارزش ز...
دسته بندی های کتاب راهنمای اجرای رفتار درمانی دیالکتیکی برای درمان اختلال شخصیت مرزی