کتاب درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک

Parent-Child Interaction Therapy
(PCIT)
کد کتاب : 72855
مترجم :
شابک : 978-6002005052
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 608
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک اثر چریل بادیفورد مک نیل

کتاب درمان مبتنی بر تعامل والد-کودک (PCIT) راهنمای عملی خوبی است که بر اساس رویکرد درمانی دکتر شیلا آیبرگ تدوین شده است.PCIT ابتدا به‌عنوان یک برنامۀ آموزشی معتبر جهت کمک به والدین کودکان 3-6 ساله‌ای که دچار رفتارهای آشفته و مخالفت‌ورزانه بودند توسعه یافت. امروزه PCIT برنامه شاهد مداری است که در گوشه‌وکنار جهان، در موقعیت‌های متفاوت بیمارستانی، مراکز بهداشت روانی، مدارس و درمانگاه‌های سیار، و در مورد کودکان بزرگسال‌تر و دچار اختلالات شایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این کتاب حاصل تجارب حرفه‌ای نویسندگان است. آنها تلاش نموده‌اند با اشاره به جزئیات و توصیف گام‌به‌گام نحوۀ اجرای PCIT و ارائه نمونه‌ها، تصاویر و جداول پیوست و ابزارهای دقیق ارزیابی نه‌تنها متخصصان سلامت روان را راهنمایی کنند، بلکه درصدد برآمده‌اند با بحث بر نحوۀ آموزش والدین برای انجام بازی‌درمانی رفتاری و اجرای رویه‌های محروم‌سازی، آنها را در هدایت رفتار کودکان آماده سازند. از ویژگی‌های چاپ دوم (2010) این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
1) انطباق PCIT با گروه‌های سنی نوزادان، نوپایان، سنین پیش نوجوانی، خواهران و برادران.
2) کاربست PCIT برای بازماندگان سوءرفتار، کودکان دچار ناتوانی‌های رشدی، مشکلات پرخاشگری شدید و ADHD .
3) کاربست PCIT با والدین جدا از هم، طلاق گرفته و خانواده‌های بسیار تنیده.
4) کاربست PCIT برای خانواده‌های بین ملیتی و اقلیت‌های قومی.
5) کاربست PCIT در خانه، مدرسه (معلم-کودک، کارکنان مدرسه-کودک).

کتاب درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک

چریل بادیفورد مک نیل
دکتر چریل بادیفورد مک‌نیل، استاد روانشناسی در برنامه بالینی کودک در دانشگاه ویرجینیای غربی است. او دکترای خود را دریافت کرد. از دانشگاه فلوریدا علایق بالینی و تحقیقاتی دکتر مک نیل بر توسعه و ارزیابی برنامه متمرکز است، به ویژه با توجه به شیوه های فرزندپروری توهین آمیز و مدیریت رفتارهای مخرب کودکان خردسال در هر دو محیط خانه و مدرسه. او تالیف دو کتاب (درمان تعامل والد-کودک و بازی درمانی کوتاه‌مدت برای کودکان مخل)، یک بسته آموزش مداوم (کار با اختلال نافرمانی مخالف در کودکان)، یک DVD روا...
دسته بندی های کتاب درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک