کتاب بیدل و افسون حیرت

Bidel
بازشناخت شعر بیدل دهلوی با شرح چهل غزل
کد کتاب : 73737
شابک : ‏‫978-9641652755‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 622
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بیدل و افسون حیرت اثر کاووس حسن لی

کتاب « بیدل و افسون حیرت» (بازشناخت شعر بیدل دهلوی با شرح چهل غزل) نوشته « کاووس حسن لی» توسط انتشارات « معین» منتشر شده است.
شعر بیدل دهلوی در حوزه های گوناگون (فرهنگی، معرفتی، فکری و زیبایی شناسی) دارای ظرفیتی عظیم است که فارسی زبانان بی واسطه ترجمه به آن دسترسی دارند و از آن بهره می برند. او همچنین ما را به خویشاوندان دور و نزدیکمان در کشورهای عزیز هندوستان، افغانستان و تاجیکستان پیوند می دهد. آثار گرانمایه ی او، سرمایه ای مشترک برای همه ی ماست که می تواند یکی از زمینه ها و عوامل همدلی میان این ملت های هم ریشه باشد.
ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بدیل همچنین معروف به بدیل دهلوی (بیدل دهلوی؛ 1642–1720)، صوفی هندی بود که یکی از بزرگ‌ترین صوفیان به شمار می‌رود. شاعران هندی-فارسی، در کنار امیرخسرو، که بیشتر عمر خود را در زمان اورنگ زیب، ششمین امپراتور مغول گذراند. او برجسته ترین نماینده مرحله بعدی «سبک هندی» (سبک هندی) شعر فارسی و دشوارترین و چالش برانگیزترین شاعر آن مکتب بود.

کتاب بیدل و افسون حیرت

کاووس حسن لی
کاووس حسن‌لی (زادهٔ ۱ خرداد ۱۳۴۱، شهرستان خرم‌بید) شاعر، پژوهشگر، دارندهٔ کرسی حافظ‌پژوهی، مدیر مرکز حافظ‌شناسی و استاد دانشگاه شیراز است.کاووس حسن‌لی اول خرداد ۱۳۴۱ در روستای «قنات‌نو» از توابع شهرستان خرم‌بید در استان فارس چشم به دنیا گشود. او در اشاره به سختی‌های دوران کودکی خود می‌نویسد:«از همان آغاز که چشمان کودکی من در روستای قنات‌نو آرام آرام به روی آب و سبزه و گل باز می‌شد، فقر در خانه گلی ما دندان می‌فشرد و...
دسته بندی های کتاب بیدل و افسون حیرت