کتاب مصرف رسانه ای در فضای مجازی

Media consumption in cyberspace
از مخاطبان تا کاربران ایرانی
کد کتاب : 75392
شابک : 978-6004523400
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 171
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مصرف رسانه ای در فضای مجازی اثر مجید سلیمانی ساسانی

هدف این کتاب، بررسی وضعیت موجود مصرف رسانه‌های اجتماعی و فهم علل استفاده از آن‌ها است. به همین دلیل، به مطالعه کاربران فضای مجازی از حیث مصرف رسانه‌ای در محدوده شهر تهران می‌پردازد.
نویسنده در این مطالعه به دنبال آن است که در قالب پژوهشی کمّی، دلایل و انگیزه‌های استفاده از رسانه‌های مجازی را بررسی کند و الگوها، ابعاد، میزان و انواع مصرف رسانه‌ای در رسانه‌های اجتماعی را بسنجد؛ اینکه در قیاس با رسانه‌های جمعی، ذائقه مصرفی کاربران (مخاطبان) رسانه‌های اجتماعی چه تغییری کرده است و این مصرف چگونه براساس طبقات مختلف اجتماعی و نسلی تحلیل می‌شود. هم‌چنین، به دنبال راهی برای شناخت و تبیین رابطه و نسبت بین محتوای رسانه‌های جمعی و محتوای مصرفی در رسانه‌های اجتماعی و تغییرات و تحولات آن از نظر‌گاه مصرف مخاطبان است.
این کتاب، تمرکز پژوهشی خود را بر روی مصرف رسانه‌ای در سه پلتفرم فراگیر کنونی، یعنی پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام و همچنین شبکۀ اجتماعیی اینستاگرام، قرار می‌دهد و به دنبال توصیف دقیق از رفتار مصرف رسانه‌ای مردم در استفاده از این رسانه‌های اجتماعی است.

کتاب مصرف رسانه ای در فضای مجازی

مجید سلیمانی ساسانی
مجید سلیمانی ساسانی متولد سال 1362 ، پژوهشگر و مدرس مطالعات فرهنگی و رسانه و دانش آموخته دکتری علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و کارشناسی و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه از دانشگاه تهران است. نقطه تمرکز و تمحض او در پژوهش های ارتباطی و فرهنگی را می توان مطالعات انتقادی و گفتمانی در حوزه سینما و رسانه های اجتماعی دانست. از این رو، عمده آثار مکتوب وی اعم از مقالات و کتاب ها، در این موضوع منتشر شده است.
دسته بندی های کتاب مصرف رسانه ای در فضای مجازی