کتاب اندیشه در بحران 1

Thought in crisis
(فروید و فرویدیسم در نگاهی کوتاه)
کد کتاب : 79340
شابک : 978-6000328467
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اندیشه در بحران 1 اثر شهریار زرشناس

کتاب حاضر به بررسی اندیشه فروید می پردازد.
زیگموند فروید مبدع روان کاوی و یکی از شخصیت های موثر در تکوین روان شناسی مدرن است. آرا و آثار فروید تأثیراتی در مباحث انسان شناسی، اسطوره شناسی، نقد ادبی و هنری، تحلیل سیاسی، تئوری های تعلیم و تربیت، تئوری های فرهنگ و علوم اجتماعی مدرن نیز داشته است.
زیگموند فروید تئوریسین و روان شناس مدرنیستی است که در تعریف خود از بشر مدرن و مفروضاتی که در هیئت روان کاوی ارائه کرده است، بحران مدرنیته و عالم مدرن را نیز بازگو و عیان کرده است. فروید تئوریسینی مدرنیست است، اما ظهور آرای فروید به دورانی تعلق دارد که غرب مدرن وارد بحران انحطاطی خود شده و مدرنیته به تمامیت رسیده است.
این وضع و حالت بحرانی در آرای فروید و فرویدیسم ظاهر شده است و در متن تعلقات عمیق مدرنیستی او خود را نشان می دهد. زیگموند فروید روان شناس بود و روان کاوی را ذیل روان شناسی مدرن تأسیس کرد، اما دامنه نفوذ فرویدیسم بسیار فراتر از صرف قلمرو روان شناسی است و وجوهی از وضع اندیشه و فرهنگ مدرن در دوران بحران انحطاطی را بازمی تاباند و بر آن تأثیر می گذارد.

کتاب اندیشه در بحران 1

شهریار زرشناس
شهریار زرشناس (زادهٔ ۱۳۴۴ در تهران) روزنامه‌نگار و پژوهشگر ایرانی حوزه ادبیات، فرهنگ، سیاست و فلسفه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. او برادر زهره زرشناس است.شهریار زرشناس در خانواده‌ای آملی در تهران به دنیا آمد. او در اروپای شرقی (یوگسلاوی) در رشته‌های فلسفه و روان‌شناسی تحصیل کرده ولی به گفته خود به دلیل ناتوانی در سازگار شدن با آن فضای دانشگاهی بخشی از تحصیلاتش را رها کرد. او از نویسندگان ماهنامه سوره در دوران سردبیری مرتضی آوینی بوده‌است. زرشناس...