کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن

Fundamentals of education
کد کتاب : 79608
شابک : 978-9642982226
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن اثر محمد بهشتی

کتاب « مبانی تربیت از دیدگاه قرآن» نوشته « محمد بهشتی» توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ‫منتشر شده است.
این کتاب با بیانی صریح و قابل فهم مفاهیم اصلی تربیتی از دیدگاه اسلام به میانجی مطالعه دقیق قرآن را تبیین میکند. هرچند حوزه تربیت از اساسی ترین موضوعات قرآن است، اما باید اعتراف کنیم هنوز تحقیقی جامع، کامل، نظام مند و در خور در مورد تربیت قرآنی انجام نشده است. هدف این نوشتار تبیین مبانی تربیت از منظر قرآن کریم است و بنای کار این است که نوع نگرش و رویکرد قرآن کریم درباره انسان و شئون وجودی و ویژگی های روانی او را که تأثیرگذار در تار و پود نظام تربیتی دینی است مورد بررسی قرار گیرد.
کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن در پنج فصل به شرح ذیل نگارش یافته است؛ در فصل اول واژه ها و مفاهیم و اصطلاحات مربوط به این بحث به منظور سازواری واژه ها در کاربردها و ایجاد زبان واحد برای تفاهم و تعامل تبیین شده است و از این رهگذر به تعریف مبانی از منظر لغت و از نگاه عالمان تعلیم و تربیت اشاره شده و برای بازشکافت این اصطلاح به تجزیه و تحلیلی در این واژگان و نیز به اقسام مبانی اشاره شده است. آنگاه واژه تربیت و تزکیه ریشه یابی شده و موارد کاربرد آنها در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته و سپس به حقیقت تربیت قرآنی اشاره شده است.

کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن

محمد بهشتی
سید محمد بهشتی شیرازی (زادهٔ ۱۸ اسفند ۱۳۳۰) در شهر شیراز، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و پیش از این مدیر جشنواره فیلم فجر و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و رئیس کمیتهٔ ملی ایکوم ایران بوده و همچنین عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر است.او فرزند نخست سید غلامرضا است و در هشتم اسفند سال ۱۳۳۰ در بیمارستان باهر در خیابان شیخ هادیِ تهران زاده شد. او دارای کارشناسی ارشد مهندسی معماری از دانشکدهٔ معماری...
دسته بندی های کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن