کتاب پشت شیشه های مات

Posht-e Shishe-haye Maat
قهرمانان انقلاب15 (روایتی داستانی از زندگی شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی)
کد کتاب : 80745
شابک : 978-9645067418
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب پشت شیشه های مات اثر عزت الله الوندی

عزت الله الوندی در «پشت شیشه های مات»، زندگینامه داستانی شهید آیت الله بهشتی را از دید نوه لینگن، یکی از 53 گروگان لانه جاسوسی آمریکا برای نوجوانان روایت کرده است.
او سعی می کند در اثرش مقتضیات این گروه سنی را لحاظ کند. بیان روایت زندگی شهید بهشتی از زبان شخصیت های مختلف داستان، انتخاب یک زمینه داستانی تازه تر خارج از عرف معمول این دست کتاب ها، حجم کم کتاب و بیان کردن اصل مطلب در حدود 100 صفحه، تقسیم بندی همین حجم کم در 12 فصل مختلف، روایت خطی ساده با بازگشت به عقب های کوتاه و توانایی خلق چند نیمه شخصیت دیگر به جز شخصیت اصلی داستان نکاتی است که مخاطب نوجوان کتاب را به خواندن آن علاقه مند می کند.
لینگن در 444 روز گروگان بودنش در ایران، ملاقاتی با شهید بهشتی انجام داده بود. او خاطرات این دیدار را برای نوه اش بیان می کند و این نوجوان که تحت تاثیر زندگی شهید بهشتی قرار گرفته درباره وی تحقیقاتی را انجام می دهد.
همین خاطرات دستمایه کتاب «پشت شیشه های مات» برای روایت داستانی زندگی شهید بهشتی می شود. گروگان لینگن که سال ها در ایران زندگی کرده، حتی به آداب، رسوم، مثل ها و باورهای ایرانی هم تسلط کافی دارد و عبارت «شیری یا روباه» را بارها از نوه اش سئوال می کند. به دلیل حضور شهید بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان بیشترین قسمت کتاب در آلمان و آمریکا اتفاق می افتد و جالب اینکه الوندی کتاب «پشت شیشه های مات» را در مدت 4 ماه نوشته است.

کتاب پشت شیشه های مات

عزت الله الوندی
عزت‌الله الوندی متولد ۱۳۵۳، نویسنده، شاعرو روزنامه‌نگار است. او فارغ‌التحصیل تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر است.زمینه فعالیت الوندی ادبیات کودک و نوجوان، هنر و داستان است. او دارای سوابق اجرایی از سال ۷۶ تا کنون است و از سوابقش به این موارد می‌توان اشاره کرد:دبیری بخش کودک دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه ی هنری از ۱۳۹۱ تا اردیبهشت ۱۳۹۵عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان طی سه دوره تا امروزدبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در دوره جدید از خرداد ۱۳۹۵سرد...