کتاب دانشنامه ی شیمی

Science Encyclopedia Chemistry
کد کتاب : 82391
مترجم :
شابک : 978-6004362504
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دانشنامه ی شیمی اثر نانسی هریس

شیمی درباره ی مواد و تغییراتی که در آنها روی میدهد بحث میکند. موادی از قبیل غذا پوشاک و دارو.
علم شیمی بسیار مهم است. کیسه های پلاستیکی و کفشهایی که زیره ی لاستیکی دارند در سایه ی علم شیمی تهیه میشوند. تولید سوخت مورد نیاز اتومبیلها، هواپیماها و موشک ها هرگز بدون دانش شیمی امکان پذیر نمی شد. فعل و انفعالات و واکنش های شیمیایی درون بدن انسان بسیار . این واکنشهای شیمیایی انسان را قادر اندیشیدن خوردن و تنفس کردن میکند. دانش شیمی در همه جا کاربرد دارد.
دانشمندان به سه شیوه شیمی را می آموزند. آنها با مشاهده ی مواد و مطالعه درباره ی آنها و انجام آزمایشها و واکنشهایی که در آنها روی میدهد و تغییر میکنند نتایج تحقیقانشان را ثبت میکنند دانشمندان به دقت شیوه ی مطالعاتشان در علم شیمی را برنامه ریزی می کنند. آنها اغلب از فرآیندی به نام روش علمی برای یافتن پاسخهای احتمالی شان استفاده میکنند. روش علمی بسیار مهم است. این روش به دانشمندان کمک میکند تا چگونگی عملکرد
چیزهای مختلف را بدانند.
روش علمی شامل چهار مرحله است.
1-دانشمندان روش علمی را با مطرح کردن پرسش آغاز می کنند.
2- آنها درباره ی پرسش با مسئله شان شروع به تحقیق و جمع آوری اطلاعات میکنند. وقتی آنها سرگرم جمع آوری اطلاعات می شوند، به دقت درباره ی موردی که مطالعه می کنند به مشاهده می پردازند. آنها ممکن است در حین جمع آوری اطلاعات مشاهدات خود را ثبت یا یادداشت کنند. دانشمندان به این اطلاعات گردآوری شده داده می گویند. همچنین آن ها با خواندن کتابها و مقالات سایر دانشمندان داده های دیگری را نیز گردآوری می کنند. اینترنت نیز یکی دیگر از ابزارهای سودمند برای جمع آوری اطلاعات است.

کتاب دانشنامه ی شیمی