کتاب کتاب مجموعه ی آموزشی زبان فارسی پرفا (2)

Parfa
کد کتاب : 82431
شابک : 978-6008273707
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مجموعه ی آموزشی زبان فارسی پرفا (2) اثر مهین ناز میردهقان

پرفا، مجموعه‌ای است جذاب و تلفیقی در آموزش چهار مهارت اصلی زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان. این مجموعه‌ی سه سطحی (شامل سطوح پایه، میانی و پیشرفته) برای فارسی‌آموزان علاقمند به استفاده موثر و کاربردی از زبان فارسی در زندگی روزمره بسیار کارآمد است و بخش‌هایی با تنوع محتوایی، موقعیت‌هایی برای تمرین بیشتر زبان فارسی، مهارت‌های تلفیقی و گستره‌ای وسیع از فعالیت‌های صحبت کردن را شامل می‌شود.
پرفا بر مبنای چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی Persian Reference Framework (PRF) به غیر فارسی‌زبانان نگاشته شده است و فارسی‌آموزان را از سطح پایه (پرفا 1) به سطح میانی (پرفا 2) و سطح پیشرفته (پرفا 3) هدایت می‌کند. در این مجموعه ضمن تمرکز بر مهارت‌های ارتباطی در هر سطح، از روش‌شناسی ارتباطی و بروندادهای زبان‎آموزی (اهداف) استفاده شده است. در رسیدن به این مهم، آموزش زبان، مهارت‌ها و توانش‌های لازم در درس‌ها، برای تحقق یک فعالیت ارتباطی گفتاری به کار رفته و در پایان هر درس در قالب یک برونداد کاربردی یادگیری با بیان «اکنون می‌توانم» ارائه می‌شود. این رویکرد بدین مفهوم است که تمرکز عمده در اینجا بر تعیین مواردی است که فارسی‌آموزان «می‌توانند» در هر سطح با بهره‌گیری از زبان به انجام رسانند. این بروندادهای کاربردی، شفاف و قابل اندازه‌گیری، به نوبه خود، سازه‌های مهارت‌های ارتباطی فارسی‌آموزان را تشکیل می‌دهند.
در مجموعه‌ی پرفا، دستور، واژه، مهارت‌ها (خواندن، نوشتن، شنیدن، صحبت کردن) و کارکردها بر مبنای الگویی برگرفته از چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی تلفیق و ارائه گردیده‌اند. همچنین، موارد مورد ارزیابی در آزمون‌های معیار آموزش زبان فارسی در طی درس‌ها آورده شده است.
این کتاب علاوه بر آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، برای آموزش فارسی به نسل دوم و سوم ایرانیان خارج از کشور نیز مفید است.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب کتاب مجموعه ی آموزشی زبان فارسی پرفا (2)

مهین ناز میردهقان
دكتر مهین ناز میردهقان متولد سال 1346، عضو هیئت علمی دانشگاه بهشتی و زبان شناس می باشد.
دسته بندی های کتاب مجموعه ی آموزشی زبان فارسی پرفا (2)