کتاب جزیره پرچم ها

Jazire-ye Parcham-ha
اندیشه های خوشمزه 1
کد کتاب : 83581
شابک : 978-6222086930
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 21
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب جزیره پرچم ها اثر هادی خورشاهیان

کارشناسان باتجربه ­ی تعلیم و تربیت، این روزها بر فقدان توانایی همکاری و مشارکت بین کودکان تاکید بسیاری دارند.از نظر آنان، بچه ­های امروز به مراتب، بیشتر از هم تایان خود در نسل­های قبل به دنبال موفقیت شخصی هستند و درک چندانی از کارگروهی ندارند.
مجموعه­ ی جذاب و زیبای « اندیشه­ های خوشمزه » دقیقا به ­همین نکته می­ پردازد و با استفاده از ابزار هنر و داستان­ گویی به بچه­ ها کمک می کند تا با این مفهوم مهم آشنا شوند. نکته­ ی جالب اینجاست که همواره­، نتیجه­ در خدمت جمع و شادی همگانیست. موضوعی که می تواند دنیا را به محلی بهتر برای زندگی تبدیل کند و گام مهمی در جهت گسترش « فرهنگ صلح » بردارد.
جزیره پرچم­ ها با تصاوی شکیل و خیال­ انگیز از سفری دریایی سخن می­ گوید: « قایق تفریحی قرمز بزرگ، توی آب دریای آبی رنگ، جلو می­رفت. آدم های زیادی روی عرشه آن دیده می­ شدند. دور تا رور قایق تفریحی بزرگ، پرچم کشورهایی بالای میله ­ها در با تکان م ی­خورد.»
و به­ این ­ترتیب، مخاطب کودک وارد فضایی هیجان­ انگیز می­ شود و به­ همراه قهرمان­ ها که افرادی هستند، به دیدن جزایر شگفت­ انگیز اندونزی می ­رود.
آقای « هادی خورشاهیان »، نویسنده­ ی « جزیره پرچم ­ها »و خانم « راضیه شیخعلی »، تصویرگر اثر، با گردهم آوردن خانواده­ هایی از کشورهای مختلف، جهانی را در فضایی محدود ساخته­ اند. لباس­ ها، پرچم ­ها و ظاهر متفاوت افراد، کودکان را به شکلی غیر- مستقیم با شیوه­ های متفاوت زندگی در مناطق مختلف دنیا آشنا می­ کند.
شادی مسافران از دیدن جزایر با تکان شدید قایق به ترس تبدیل می ­شود. پدیدآورندگان اثر، به زیبایی احساسات سرنشینان قایق و حیرت حیوانات ساکن جزیره را نشان داده­ا ند. هرچند همه به سلامت پیاده­ شده­ اند اما بدون بی­سیم و موبایل در یکی از هفده­ هزار جزیره ­ی اندونزی که خودش هم، میان جزیره­ های دیگر گم­شده­ است، چه­ کار می ­توانستند بکنند؟

کتاب جزیره پرچم ها

هادی خورشاهیان
هادی خورشاهیان (زادهٔ ۱۳۵۲ در گنبد کاووس) از جمله شاعران و نویسندگانی است که هم در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد و هم در حوزه‌ی ادبیات بزرگسالان. از او تاکون بیش از 80 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف ادبیات منتشر شده است.