کتاب گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی

Persian Cat
اندیشه های خوشمزه 3
کد کتاب : 83583
شابک : 978-6222086954
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 20
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی اثر هادی خورشاهیان

یکی از دغدغه­ های والدین کودکان دبستانی، به ­ویژه در سال­ های نخست، تقویت روان خوانی و درک مطلب آن هاست و کتاب ­های غیردرسی منبع اصلی برای رسیدن به این هدف مهم به ­شمار می ­روند. اما آیا انبوه کتاب­ های ترجمه موجود در بازار، می­ توانند نتیجه ­ی مورد نظر را حاصل کنند؟
کارشناسان اموزش ابتدایی، متن­ های نوشته شده به زبان مادری کودک را بسیار مفیدتر می ­دانند. آزمون سالنه و جهانی « پرلز » که برای سنجش سطح درک مطلب در میان دانش­ آموزان انجام می ­گیرد، برهمین نکته ­ی ظریف تاکید دارد. لازم به گفتن نیست که متاسفانه، دانش­ آموزان ایرانی، از جایگاه مناسبی در این آزمون برخوردار نیستند. مجموعه­ ی « اندیشه­ های خوشمزه » مخصوص گروه سنی ب- دانش آموزان کلاس دوم و سوم- به­ زیبایی این موضوع را درنظر گرفته ­است و با طرح مفاهیمی انسانی همچون دوستی، پذیرش تفاوت­ ها و احترام به آنها در قالب داستان­ هایی کوتاه و در حد حوصله­ ی مخاطب، در این مسیر گام برمی ­دارد.
« گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی» سومین جلد این مجموعه، علاوه بر موارد بالا، نقطه­ ی آغازی برای آشنایی کودکان با فرهنگ­ های مختلف و نمادهای آن نیز به شمار می ­رود. آقای « هادی خورشاهیان » با بهره بردن از شخصیت حیوانات و اشیائی که نماد کشورهای ایران، ایتالیا، مکزیک و آلمان به ­حساب می­ آیند، کودکان را به سفری هیجان­ انگیز در کشور ایتالیا دعوت می ­کند و تصاویر خانم « نرگس نیکویی » نیز، این اطلاعات غیرمستقیم را تکمیل می­ کند.
کتاب کوچک و زیبای « گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی»، روایت سفر خیال­ انگیز موش­ خرمای مکزیکی برای صاف کردن برج کج پیزاست. گربه­ ی سفید ایرانی به­ جای این­که او را بخورد، کمک می ­کند تا به مقصد برسد و این ماجراجویی با حضور پرنده­ی آبی ایتالیایی و سگ زرد آلمانی و اشاراتی جالب به عادت ­های رایج امروزی ادامه پیدا می­ کند.
هنر و دوستی حلقه ­ی ارتباط شخصیت ­های رنگارنگ سومین جلد از مجموعه­ ی « اندیشه­ های خوشمزه » است که در روایتی ساده، کودکان را مجذوب می­ کند و دریچه­ ای را به­ سوی گفتگو و پژوهش می­ گشاید.
والدین و مربیان پرحوصله می­ توانند با این اثر، کودک را به استفاده از دانشنامه­ ها ترغیب کنند و باعث شوند تا توانایی جستجو در منابع اطلاعاتی را به آرامی فراگیرد.

کتاب گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی

هادی خورشاهیان
هادی خورشاهیان (زادهٔ ۱۳۵۲ در گنبد کاووس) از جمله شاعران و نویسندگانی است که هم در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد و هم در حوزه‌ی ادبیات بزرگسالان. از او تاکون بیش از 80 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف ادبیات منتشر شده است.