کتاب ماجراهای آقای خرمالو 3

Majarahaye Aghaye Khormaloo
(چهار داستان بامزه)
کد کتاب : 83822
شابک : 978-6222080204
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 27
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ماجراهای آقای خرمالو 3 اثر شهرام شفیعی

علاقه­ ی ذاتی کودکان به شاد بودن و تمایلی که نسبت به داستان­های تصویری دارند، باعث شده تا طی سال­های اخیر، گونه ­ای از ادبیات کودک نه­ چندان باارزش، وارد بازار نشر شود و چنان رونقی یابد که تقریبا همه ­ی بچه ­های دبستانی این نوع آثار را بشناسند و نسبت به مطالعه­ ی انها کنجکاو شوند. خانواده­ ها هم که طبیعتا کارشناس کتاب نیستند و تصور می­کنند مطالعه­ ی « هر کتابی » به رشد ذهنی و توانمندی فرزندشان منجر می­شود، انواع مختلف این گونه را می­خرند. غافل از این که چنین محصولاتی را با اغماض، تنها می­توان برای ایجاد علاقه و عادت مطالعه در آغاز مسیر، استفاده کرد و اگر هدفی فراتر از پر کردن اوقات فراغت بچه ­ها مورد نظر است، باید به­سرعت آثار ارزشمند جایگزین شود.
این مقدمه­ ی طولانی را در پاسخ به پرسش به­ جای بزرگترهای اندیشمند آوردیم که از ما انتظار­دارند آثاری باکیفیت و مفرحی را معرفی کنیم که پله پله به ارتقای توانایی­ های کودکان بینجامد و هم­زمان، قدرت رقابت با نمونه ­های معروف ترجمه را هم داشته باشد.
« ماجراهای آقای خرمالو » چنین مجموعه­ ایست که توسط « شهرام شفیعی » نویسنده ­ی باسابقه و طنزپرداز آشنا با دنیای کودکان ایرانی خلق شده و شخصیت­ پردازی­ های نمکین « سام سلماسی » آن را به کتاب بالینی هشت تا یازده ساله ­ها تبدیل کرده، به­ طوری­که از خواندن مکرر خسته نمی­شوند. خالقان اثر، با اجتناب از نصیحت و آموزش مستقیم، امکان آشنایی مخاطب خود با مهارت­های متعددی را فراهم­ ­آورده ­اند. به علاوه، شکل و نحوه ­ی توزیع اطلاعات در متن نوشتاری و تصویری به گونه ­ایست که مخاطب در هر بار مطالعه، نکات تازه­ای را کشف کند.
جلد سوم مجموعه، از داستان­هایی بامزه­ با عناوین دریا، رستوران، سقف و اذیت تشکیل شده که هر یک پر از نکات خنده ­داریست که محجوبانه، به نقد روش­های آشنای زندگی ما می­پردازد و کاری می­کند تا کودک لحظه ­ای به عادت­های خود و خانواده­ اش بیندیشد. چه بسا فرزندان امروز بتوانند، شیوه ­ی بهتری را برای خود، رقم بزنند.

کتاب ماجراهای آقای خرمالو 3

شهرام شفیعی
شهرام شفیعی متولد بهمن ۱۳۴۹ در تهرانآثار وی به چند زبان خارجی از جمله عربی، ترکی و روسی ترجمه شده است.