کتاب نیما نابغه 4

Nima
(خزندگان فراری از درس (مخصوص بچه های نترس!))
کد کتاب : 40019
شابک : 978-6003538870
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نیما نابغه 4 اثر آتوسا صالحی

"نیما نابغه 4" اثری است به قلم "آتوسا صالحی" که در دسته ی کتاب های کودک نشر افق می گیرد. این کتاب ها، تحت عنوان کتاب های فندق، برای گروه سنی کودک به نگارش درآمده اند و محتوای سرگرم کننده ای را برای آن ها به ارمغان می آورند. کتاب "نیما نابغه 4" که "آتوسا صالحی" آن را به نگارش درآورده از تصویرسازی های جذابی نیز برخوردار است که حاصل هنر تصویرگری "نسیم بهاری" می باشد. "نیما نابغه" عنوان مجموعه ای است از "آتوسا صالحی" که داستان های جذاب و سرگرم کننده ی یک وروجک کنجکاو را تعریف می کند.
"نیما نابغه" از آن بچه های ناقلایی است که گوش به حرف دیگران نمی دهند و فقط می خواهند که هر چیزی را خودشان امتحان کنند. دست بر قضا خانم معلم آن ها هم خیلی حال و حوصله ی تدریس ندارد و به جای آن همه اش دنبال ماجراجویی و بردن بچه ها به گردش علمی است.
در جلد چهارم این مجموعه که "نیما نابغه 4" یا "خزندگان فراری از درس (مخصوص بچه های نترس!)" نام دارد، نوبتی هم که باشد، نوبت باغ خزندگان بوده و قرار است که بچه های نترس با حیواناتی آشنا شوند که بچه های ترسو حتی از بردن اسمشان هم وحشت دارند. حیواناتی مثل کروکودیل، تمساح و مار پیتون!
"نیما نابغه 4" یا "خزندگان فراری از درس (مخصوص بچه های نترس!)" پینشهادات جالبی برای آشنا کردن کودکان با این حیوانات دارد که معمولا بزرگترها به آن ها توجه نمی کنند! علاوه بر این رازهای زیادی در این کتاب نهفته است که خود "نیما نابغه" شخصا در گوش بچه ها خواهد گفت!

کتاب نیما نابغه 4

آتوسا صالحی
آتوسا صالحی، شاعر، نویسنده ، مترجم و ویراستار ادبیات کودکان و نوجوانان است.آتوسا صالحی شاعر، نویسنده ، مترجم و ویراستار کتاب‌های کودکان و نوجوانان، سال ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. او از سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه‌ای خود را با مجله سروش نوجوان آغاز کرد و بعدها با نشریه‌هایی چون مجله همشهری، هفته‌نامه و روزنامه آفتابگردان، روزنامه شرق و ایران همکاری کرد.صالحی فعاليت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۹ با سردبیری مجله در مجله‌‌ی سروش نوجوان آغاز کرد و بعدها با نشریه‌هایی ...
قسمت هایی از کتاب نیما نابغه 4 (لذت متن)
نفس عمیق چیز خیلی خوبی است. مخصوصا اگر خیلی خیلی عمیق باشد. ماساکی گفت زودتر برویم راستش را بگوییم. من و شتابی ولی جرئت نداشتیم از جایمان تکان بخوریم. شتابی گفت:« آره، اگر تمساحه همین جاها باشد و یک دفعه بپرد بخوردمان و عسلمان کند، چی؟ » گفتم:« برویم به آقا خلج التماس کنیم در اتوبوس را باز کند.» شتابی گفت:« مگر الکی است؟ » گفتم:« شما کاری نداشته باشید. من می روم می گویم ماساکی حالش بد شده و ما هم باید پیشش باشیم تا نترسد.» شتابی گفت:« آفرین، تو واقعا نابغه ای!» ماساکی ولی راهش را کشید و رفت سمت خانم بالا:« من راست می گویم. امکان است اگر نگوییم دیر شود و تمساح آدم بخورد.» همه اش تقصیر این ماساکی است که دوست دارد همه چیز را زیادی توضیح بدهد و هیچ فکر نمی کند که ممکن است بچه های دردسر درست کنی مثل آبشار در بدترین وقت ممکن سروکله شان پیدا شود. فقط همین یکی را کم داشتیم. شتابی زودی پرید جلو و دستش را انداخت دور گردن آبشار و یک پاستیل ماری گذاشت کف دستش و گفت:« این ماساکی فکر می کند اگر تمساح یکی از این پاستیل ها را بخورد خیلی بد می شود. من هی می گویم بابا تمساح آدم به این بزرگی را می خورد و عسل می کند، حالا یک بسته پاستیل که چیزی نیست ولی این ماساکی را که میشناسی چه جوری است…»