کتاب پسران صحرا

Muhamad's Desert Night
کد کتاب : 84586
مترجم :
شابک : 978-9643374419
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب پسران صحرا اثر کریستینا کسلر

این روزها از تنوع فرهنگی و آشتی بین فرهنگ‌های مختلف زیاد صحبت می‌شود. چگونه آموزش می‌تواند در ایجاد احترام و تفاهم بین فرهنگ‌های مختلف نقش مهمی بازی کند؟
امروز، بیش از هر زمان دیگری، کودکان با مردمی از اقوام، مذاهب و فرهنگ‌های گوناگون در تعامل هستند. برخی از والدین، این حقیقت را که در چنین جامعه متنوعی زندگی می‌کنند، مورد استقبال قرار می‌دهند. برخی دیگر نیز در این رابطه مردد هستند، به خصوص اگر خود در معرض چنین ارتباطاتی نبوده باشند. بسیاری از کودکان جلوتر از والدینشان در معرض چنین تفاوت‌های فرهنگی‌ای قرار می‌گیرند. دایره دوستان، همکلاسی‌ها و تیم‌‌های ورزشی کودکان بسیار متنوع‌تر از نسل قبل شده است. والدین باید فرزندان خود را برای زندگی، یادگیری و کار در جوامع متنوع آماده کنند. درک و تحمل تفاوت‌ها به این دلیل مهم است که هر کس یاد بگیرد به تفاوت‌ها با دید باز بنگرد، فرصت‌های بیشتری در زمینه آموزش، کسب و کار و سایر جنبه‌های زندگی خواهد داشت. به عبارت دیگر موفقیت فرزندتان به این امر بستگی دارد. موفقیت در دنیای امروز و حتی در دنیای فردا به توانایی درک کردن و کار کردن با دیگران بستگی دارد. درک و تحمل تفاوت‌ها به معنی پذیرش و احترام به تفاوت‌های موجود در میان مردم است. تحمل تفاوت‌ها در اصل به تفاوت‌های قومی و مذهبی برمی‌گردد. تحمل تفاوت‌ها به معنی احترام و یادگیری از دیگران، ارزش نهادن به تفاوت‌ها، اتصال شکاف‌های فرهنگی، حذف تصورات قالبی، کشف زمینه‌های مشترک و ایجاد تعهدات جدید است. تحمل تفاوت‌ها، از بسیاری جهات، نقطه مقابل تعصب است. مانند آموزش همه نگرش‌های دیگر، تحمل تفاوت‌ها نیز باید به صورت نامحسوس آموزش داده شود. کودکان قبل از اینکه زبان باز کنند، رفتار والدینشان را می‌بینند و آن‌ها را تقلید می‌کنند. بسیاری از والدین در محل زندگی و یا محل کار خود با افراد متنوعی سر و کار دارند. نگرش والدین درباره احترام به دیگران بخش مهمی از این آموزش است که معمولا کمتر به آن توجه می‌شود. والدین با نحوه زندگی کردن خود این نگرش‌ها را به فرزندان خود آموزش می‌دهند. والدینی که در زندگی روزمره خود تفاوت‌ها را درک می‌کنند به فرزندان خود پیام مهمی را منتقل می‌کنند. کودکان این والدین یاد می‌گیرند که پذیرای تفاوت‌ها باشند. البته احترام به تفاوت‌های دیگران به معنی کنار گذاشتن عقاید خویش نیست. خانواده شما ممکن است فرهنگ و سنت‌های مذهبی خود را که به آن‌ها افتخار می‌کند، داشته باشد. خانواده‌ها می‌توانند به تفاوت‌های دیگران احترام بگذارند درحالی‌که به فرهنگ و عقاید خود پایبند باشند و به آن‌ها افتخار کنند. به خاطر داشته باشید که رسانه‌ها و فرهنگ عامه تاثیر قدرتمندی در شکل‌گیری نگرش‌ها دارند. در مورد تصورات قالبی نادرستی که ممکن است در رسانه‌ها به تصویر کشیده شده باشد، بحث و تبادل نظر کنید.
کتاب «پسران صحرا» را «کریستینا کسلر» نوشته است. این کتاب را «محسن چینی‌فروشان» به فارسی برگردانده است. نقاشی‌های این مجموعه نیز اثر «ایان شانر» است. کتاب داستان زندگی پسرکی که با گله‌ی خود در صحرا زندگی می‌کند را روایت می‌کند. تصویرهای این کتاب برای کودکان طراحی شده‌اند و همین عامل جذابیت کتاب را بیشتر کرده‌ است.

کتاب پسران صحرا

کریستینا کسلر
کریستینا کسلر (Cristina Kessler) (متولد: کالیفرنیا، ایالات متحده) نویسنده برنده جوایز 9 کتاب کودک است که در آفریقا، جایی که او 19 سال زندگی کرد، اتفاق می افتد.