کتاب تئوری موسیقی (جلد اول)

Music Theory
ریتم و وزن
کد کتاب : 85303
شابک : 978-6229277614
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 188
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تئوری موسیقی (جلد اول) اثر امیر انجیری استرکی

کتاب "تئوری موسیقی (جلد اول)" نوشته "امیر انجیری استرکی" توسط نشر نای و نی منتشر شده است. این مجموعه شامل دو بخش نظری و عملی است. در بخش نظری، نظریه ریتم در موسیقی و اصطلاحات مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفته و تعاریف مربوط به این ویژگی مهم موسیقی ارائه شده است. علاوه بر این، تعاریف رایجی که به‌طور کلی پذیرفته نمی‌شوند، نیز مورد بررسی قرار گرفته تا تفاوت‌ها و جزئیات آنها برای خواننده به وضوح ظاهر شوند.

در این بخش، وزن در موسیقی ایرانی و غربی مورد بررسی قرار گرفته و اصطلاحات رایج به‌همراه مثال‌های توضیحی معرفی شده‌اند. بخش دوم این کتاب که به تمرینات عملی اختصاص دارد، شامل 156 تمرین ریتم‌خوانی با میزان‌های ساده و ترکیبی در متر دوتایی (دوضربی)، سه‌تایی (سه‌ضربی) و چهارتایی (چهارضربی) می‌باشد. این تمرین‌ها از مبتدی تا پیشرفته و از ساده تا نسبتا دشوار مرتب شده‌اند.

کتاب "تئوری موسیقی (جلد اول)" به همه‌ی علاقه‌مندان به موسیقی آکادمیک، به خصوص دانش‌آموزان هنرستان موسیقی و دانشجویان این رشته توصیه می‌شود.

کتاب تئوری موسیقی (جلد اول)

امیر انجیری استرکی
امیر انجیری متولد سال 1361، مدرس جوان هنرستان موسیقی، نوازندۀ پیانو و ویولن، دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر و سوابق و تجارب گوناگون در تدریس و آموزش نوازندگی ساز، تئوری موسیقی، سلفژ و فیزیک صوت و شرکت در جشنواره های مختلف هنری و فرهنگی می باشد.
دسته بندی های کتاب تئوری موسیقی (جلد اول)