کتاب درمان کودکان مبتلا به لالی انتخابی

Treatment for Children with Selective Mutism
(موتیسم، SM) یک رویکرد یکپارچۀ رفتاری - ویژه درمانگران کودک
کد کتاب : 86446
مترجم :
شابک : 978-6003094420
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درمان کودکان مبتلا به لالی انتخابی اثر آر لیندزی برگمن

لالی انتخابی (SM) یک وضعیت رفتاری آسیب زا است که در آن کودک در موقعیت‌های اجتماعی خاصی علیرغم صحبت کردن به طور منظم و عادی در موقعیت‌های دیگر، نمی‌تواند صحبت کند. به دلیل تأثیر بر عملکرد اجتماعی، عاطفی و تحصیلی کودکان خردسال در یک نقطه بحرانی از رشد، یک مشکل سلامت روانی و عمومی قابل توجه ارائه می دهد. ارتباط نزدیکی با فوبیای اجتماعی دوران کودکی دارد، اما به دلیل سن کم کودکان مبتلا، عدم تکلم آنها در محیط درمان و نیاز به مشارکت قابل توجه مدرسه در درمان، نمی توان آن را به همان شیوه درمان کرد.
کتاب «درمان کودکان مبتلا به لالی انتخابی» ، توالی و عناصر ضروری را برای راهنمایی پزشکان از طریق یک برنامه جامع و یکپارچه برای کودکان خردسال که علائم SM را نشان می دهند، مشخص می کند. این رویکرد از مداخلات رفتاری با هدف افزایش تدریجی صحبت کردن در محیط‌هایی استفاده می‌کند که در ابتدا کودک در آن مشکل دارد. ماهیت یکپارچه درمان به هدف ادغام ورودی های پزشک با نظرات والدین و معلم و همچنین سایر افراد تحت تأثیر فقدان گفتار اشاره دارد. تمرین‌های مبتنی بر تکنیک‌های رفتاری مانند محو شدن محرک، شکل‌دهی، و حساسیت زدایی سیستماتیک هستند که همچنین امکان قرار گرفتن در معرض شدید یا تدریجی موقعیت صحبت کردن را فراهم می‌کنند. این تکنیک ها با یک سیستم پاداش رفتاری برای مشارکت در درمان ترکیب شده و به صورت انعطاف پذیر مورد استفاده قرار می گیرند.

کتاب درمان کودکان مبتلا به لالی انتخابی

آر لیندزی برگمن
دکتر آر. لیندزی برگمن استادیار روانپزشکی و علوم زیستی رفتاری در دانشکده پزشکی دیوید گفن و مدیر برنامه OCD کودکان در بیمارستان اعصاب و روان Resnick در UCLA است. دکتر برگمن یک محقق و پزشک متخصص در درمان شناختی رفتاری کودکان و نوجوانان مبتلا به OCD، لالی انتخابی، و اختلالات مرتبط با آن است.
دسته بندی های کتاب درمان کودکان مبتلا به لالی انتخابی