کتاب به شرط عاشقی

Be shart-e asheghi
شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری به روایت همسر
کد کتاب : 87539
شابک : 978-6226609906
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب به شرط عاشقی اثر رضیه غبیشی

این اثر داستان زندگی و رشادت های شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری به روایت همسرش است. مولف با کمک هدیه غبیشی همسر شهید بزرگوار و برادر بزرگوارش ساسان سیاح طاهری، هم رزمانش، رضا صریحی، کاظم فرامرزی و… و فرزند ارشد او و خانمش، خاطرات و روایات مربوط به زندگی ایشان را جمع آوری و تدوین کرده است. بخش پایانی کتاب به تصاویری از دوران مختلف زندگی ایشان اختصاص دارد. راوی کتاب هدیه غبیشی است که به بیان خاطرات شهید بزرگوار می پردازد.

کتاب به شرط عاشقی

رضیه غبیشی
رضیه غبیشی همسر پاسدار شهید جانباز حاج محمود عطشانی، دارای ۴ فرزند پسر که ۳ تا از فرزندان این خانم نویسنده در بحبوحه ی جنگ به دنیا آمده اند. خانم غبیشی در جنگ به عنوان مترجم و تدارکات و روابط عمومی سپاه فعالیت کرده است. در تاریخ ۷/۱۲/۵۹ ازدواج کرده و به علت محاصره ی شهر به بندر چوئبده رفته و بعد از آن به جزیره مینو رفته و شرو ع به نوشتن خاطرات جنگ کرده، که کتاب منتشر شده از این بانوی نویسنده گنجینه ی رنج می باشد
قسمت هایی از کتاب به شرط عاشقی (لذت متن)
آن روز تا نزدیک ظهر خریدمان طول کشید و بعد به منزلمان رفتیم. مادرم ناهار خورشت بامیه درست کرده بود و دور هم ناهار را خوردیم. بعد از ناهار، مادر سعید گفت: «فردا میام دنبالت تا پارچه هایی که برات خریدم را برش بدم.» دو روز از خواستگاری می گذشت و زن برادرش آمد دنبالم و با هم به منزل مادر سعید رفتیم. مادرش اندازه هایم را گرفت و چادرها و پارچه های لباس خانه را برش داد. لباس عقدم را که پیله ای از جلو و پیله ای از عقب داشت اندازه زد و دوخت. خیلی زود دوخت لباس ها و چادرهایم تمام شد. در شوک بودم که چقدر به سرعت کارها دارد انجام می شود. روز سوم مجددا به دنبالم آمدند و مرا برای صفای سر و صورت بردند! صبح روز چهارم بود که سعید با پدر و زن برادرش با ماشین پیکان به دنبالم آمدند تا به اتفاق پدرم برای عقد به محضری در ماهشهر کهنه برویم.