کتاب هانا آرنت و محبت به دنیا

Hannah Arendt for love of the world
زندگی یک زن بی وطن
کد کتاب : 96211
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6008280392
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 728
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هانا آرنت و محبت به دنیا اثر الیزابت یانگ بروئل

هانا آرنْت فیلسوف (فلسفهٔ سیاسی) و تاریخ‌نگار آلمانی - آمریکایی بود. هانا آرنت، از مهم‌ترین اندیشمندانی بود که آرا و افکارش تأثیری ژرف در سدهٔ بیستم میلادی بر جای گذاشت.
او سال‌ها در دانشگاه‌های ایالات متحده در رشتهٔ تئوری سیاسی تدریس کرد و از چندین کشور، ده‌ها دکترای افتخاری گرفت، و نیز برنده جایزهٔ آلمانی‌زبان لسینگ و فروید شد. او از یهودیانی بود که از هولوکاست جان سالم به در برد و به ایالات متحده مهاجرت کرد. زمینهٔ فلسفه و آثار او، موضوعاتی هم‌چون دموکراسی مستقیم یا اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی حکومت‌های استبدادی است.
این بیوگرافی بسیار تحسین شده و برنده جوایز یکی از برجسته ترین فیلسوفان سیاسی قرن بیستم در اینجا در یک نسخه کاغذی تجاری برای نسل جدیدی از خوانندگان منتشر شده است. نویسنده در مقدمه‌ای جدید شرحی از نوشته‌های آرنت و درباره آن‌ها ارائه می‌دهد که از زمان انتشار کتاب در سال 1982 منتشر شده‌اند و ارزیابی مجددی از زندگی و دستاوردهای موضوع او ارائه می‌کنند.
در بخشی از کتاب آمده است:
" شکاف عمیق بین یهودیهای سخت کیش و غیر سخت کیش در دورۀ آزادسازی سیاسی یهودی و در دوره مهاجرت اروپاییان ادامه داشت و با استواری در دوره کودکی آرنت برقرار بود. اجداد پدری و مادری او به یهودیت اصلاحگر گرایش داشتند و ستایش کنندگان هرمان و و گلستین خاخام اصلاح طلب در کونیگزبرگ ،بودند که یکی از پرنفوذترین رهبران در میان یهودیان لیبرال آلمان بود و و گلستین همراه با دیگر اعضای خانواده اش که تعدادی کتاب درباره تاریخ یهود شامل تاریخ رایج و مقبول یهودیان در رم نوشته بودند الگویی سیاسی و فرهنگی بودند او یک یهودی آلمانی و طرفدار حزب سوسیال دموکرات بود."

کتاب هانا آرنت و محبت به دنیا

دسته بندی های کتاب هانا آرنت و محبت به دنیا
نکوداشت های کتاب هانا آرنت و محبت به دنیا
Both a personal and an intellectual biography . . . It represents biography at its best.
هم زندگی نامه شخصی و هم فکری. . . این کتاب بیوگرافی را در بهترین حالت خود نشان می دهد.
New York Times Book Review New York Times Book Review

A story of surprising drama . . . . At last, we can see Arendt whole
داستان درام غافلگیر کننده. . . . در نهایت، ما می توانیم آرنت را به صورت کامل ببینیم.
Newsweek Newsweek

قسمت هایی از کتاب هانا آرنت و محبت به دنیا (لذت متن)