کتاب خاطرات آندری گرومیکو

Memories
کد کتاب : 42181
مترجم :
شابک : 978-9644231421
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 622
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خاطرات آندری گرومیکو اثر آندری گرومیکو

به مدت نیم قرن ، آندری گرومیکو به عنوان سفیر ، معاون وزیر امور خارجه ، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور به ماشین سیاسی شوروی خدمت کرد.

کتاب «خاطرات آندری گرومیکو» اساسا ویرایش دوم خاطرات وی است. به عنوان اولین شماره ، نسخه روسی 1988 ، در دو جلد منتشر شد.
این کتاب «خاطرات آندری گرومیکو»

با تکیه زیاد بر طرح های شخصیت های سیاسی و سرگرمی هایی که گرومیکو در طول سالیان متمادی تجربه کرده است ، به خوبی نمی تواند به مسائل اصلی پیرامون جنگ جهانی دوم و جنگ سرد بپردازد. و کمی کنایه آمیز است که گرومیکو اندکی پس از اتمام فصل نهایی کتاب ، بیشتر درباره استالین درگذشت.
گرومیکو در این کتاب بعد از شرح دوران کودکی و نوجوانی ،و وقایع زندگی خصوصی اش به معرفی شخصیتهایی می پردازد که در طی دوران فعالیت خود با آنها آشنا شده است. این خاطرات تصویری را که رهبران شوروی می خواستند از کشور خود ترسیم نمایند بخوبی نشان می دهد و اجزای مختلف تشکیل دهنده طرز فکر رهبران شوروی،قبل از گورباچف را به نمایش می گذارد.

کتاب خاطرات آندری گرومیکو

آندری گرومیکو
آندرِی آندریویچ گرومیکو (زاده ۱۸ ژوئیه ۱۹۰۹ – درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۸۹) دیپلمات اهل اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در دوران جنگ سرد بود. او نزدیک به سه دهه (۱۹۸۵–۱۹۵۷) مقام وزارت امور خارجهٔ اتحاد جماهیر شوروی را به عهده داشت. همچنین گرومیکو از ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ به عنوان صدر هیئت رئیسه شورای عالی شوروی مقام ریاست کشور اتحاد شوروی را بر عهده داشت.