کتاب رومانوف ها

The Family Romanov
(قتل، شورش و سقوط روسیه)
کد کتاب : 29648
مترجم :
شابک : 978-6001171130
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه بادبادک طلایی سال 2015

نامزد مدال سیبرت سال 2015

برنده جایزه ی لس آنجلس تایمز سال 2014

معرفی کتاب رومانوف ها اثر کندیس فلمینگ


در اینجا داستان واقعی پرفراز و نشیب، دلخراش و واقعی رومانوف ها است - در عین حال پرتره ای صمیمی از آخرین خانواده سلطنتی روسیه و روایتی گیرا از نابودی آن. با استفاده از عکس‌های جذاب و حساب‌های اول شخص قانع‌کننده، نویسنده برنده جایزه، کندیس فلمینگ (آملیا لاست؛ لینکلن‌ها) به طرز ماهرانه‌ای بین زندگی اسراف‌آمیز خانواده امپراتوری و مصیبت توده‌های فقیر روسیه مانور می‌دهد، و این کتاب را به خواندنی کاملا مسحورکننده و همچنین منبعی عالی تبدیل می‌کند.
نویسنده این کتاب در مورد موضوعی که کتاب ها و مقاله های بسیار در مورد آن نوشته شده، تصویری جذاب برای خوانندگان فراهم می کند، که به خوبی تحولات دوره پایانی حیات سیصدساله رومانوف ها را دربر گرفته است. او با بیان آنچه بر خانواده سلطنتی روسیه در واپسین روزهای امپراتوری تزارها گذشت، فرجام غمبار و هولناک نابودی آنان را توصیف کرده است. او با بررسی روند پیداشدن اجساد و بقایای جنازههای خانواده تزار نیکلای دوم، سعی کرده این دوره از تاریخ روسیه را برای خوانندگان رمزگشایی کند. محمد کاظم شجاعی از دانش آموختگان با استعداد و پرتلاش رشته مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران نیز، تکلیف برگرداندن این متن را به خوبی ادا کرده است. خواندن این کتاب پنجره دیگری را برای علاقمندان مطالعات روسیه می گشاید.

کتاب رومانوف ها

کندیس فلمینگ
کندیس گروت فلمینگ (Candace Groth Fleming) (زاده 24 مه 1962) نویسنده آمریکایی از کتاب های کودکان، داستانی و غیر داستانی است.کندیس گروت در شهر میشیگان، ایندیانا متولد شد. او با اسکات فلمینگ ازدواج کرد. از سال 1997 تا 2005 معلم در کالج ویلیام رائین هارپر در نزدیکی شیکاگو بود. از آن زمان، او تمام وقت به عنوان نویسنده، مربی و گوینده کار کرده است.اولین کتاب تصویری وی استاد فرگوس فارنهایت و ماشین آب و هوای شگفت انگیز او توسط Simon & Schuster در سال 1994 توسط انتشارات "Candace Groth-Fleming" و به...
نکوداشت های کتاب رومانوف ها
For readers who regard history as dull, Fleming’s extraordinary book is proof positive that, on the contrary, it is endlessly fascinating, absorbing as any novel, and the stuff of an altogether memorable reading experience.
برای خوانندگانی که تاریخ را کسل کننده می دانند، کتاب فوق العاده فلمینگ دلیل مثبتی است بر این که، برعکس، بی نهایت جذاب است، مانند هر رمان دیگری، جذاب است و تجربه ای کاملا به یاد ماندنی از خواندن ایجاد می کند.
Booklist Booklist

An exhilarating narrative history of a doomed and clueless family and empire.
تاریخچه روایی هیجان انگیز از یک خانواده و امپراتوری محکوم به فنا و بی خبر.
Jim Murphy

قسمت هایی از کتاب رومانوف ها (لذت متن)
در ۲۱ مارس، یک روز پیش از بازگشت نیکلای به تزارسکو سلو، الکساندرا، پیر گیلیارد را به اتاق پذیرایی خود فراخواند. بچه ها باید از استعفای نیکلای خبردار می شدند. الکساندرا پرسید آیا آقای معلم این خبر را به الکسی خواهد داد؟ گیلیارد این وظیفه را پذیرفت. ملکه گفت: «به دختران خودم خواهم گفت.» او با آرامش و صورتی رنگ پریده از پله ها بالا رفت و وارد اتاقی شد که بچه ها در بستر بیماری خوابیده بودند. کسی نمی داند او به آن ها چه گفت ولی هر چه بود، همه را به گریه انداخت. آن طرف سالن، پیر گیلیارد کنار الکسی نشسته بود. او ابتدا به پسر دوازده ساله گفت پدرش دیگر هیچ گاه به استاوکا باز نخواهد گشت. الکسی پرسید: «چرا؟» گیلیارد پاسخ داد: چون پدرت دیگر نمی خواهد فرمانده کل باشد. سپس افزود: «می دانی؟ پدرت دیگر نمی خواهد تزار باشد.» الکسی فریاد زد: «چی؟ چرا؟» آموزگار پاسخ داد: «او خیلی خسته است و اخیرا مشکلات زیادی داشته است.»