کتاب خاطرات آندره ی ساخاروف

Memoirs
جلد اول
کد کتاب : 42180
مترجم :
شابک : 978-9644231704
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 758
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خاطرات آندره ی ساخاروف اثر آندره ساخاروف

"خاطرات آندره ی ساخاروف"، خاطرات یک شخصیت جالب در مقام یک دانشمند است که به اندازه کافی شجاع بود که در مورد مسئولیت دانشمند در قبال آفرینش خود صحبت کند. فعالیت های "ساخاروف" پیرامون سلاح هسته ای در اتحاد جماهیر شوروی دیدگاه های وی را تحت تاثیر قرار داد؛ او توضیح می دهد که چگونه متوجه غیر اخلاقی بودن عملکرد افرادی شد که در پایان این سلاح ها را کنترل می کردند.
"ساخاروف" در مقالات و سخنرانی های خود (از جمله سخنرانی جایزه نوبل صلح ) درباره اهمیت حقوق بشر، خطر جنگ هسته ای در ابعاد جهانی و اهمیت ایمنی و اعتماد بین المللی صحبت می کند. این سخنرانی ها و اقدامات وی با هدف کمک به افرادی که به دلیل عقایدشان در اتحاد جماهیر شوروی به ناحق مورد تعقیب قرار گرفته بودند، منجر به اخراج وی به همراه همسرش به شهری در چهارصد کیلومتری مسکو به نام گورکی شد. به مدت هفت سال او مجبور بود در تبعید زندگی کند و دائما توسط نگهبانان ویژه کنترل می شد. نام او در اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یک خائن و دشمن معرفی شد و بسیاری این مساله را باور کردند. اما ساخاروف همچنان سعی می کرد دیدگاه های خود را به مردم بگوید. او معتقد بود که آگاهی انسان، پیروز نهایی این نبرد است و مردم سرانجام به اشتباهات وحشیانه آن ها پی خواهند برد.
در قرن 21 بسیاری از وحشت های خاص آن زمان دیگر وجود ندارد. ما اکنون می توانیم نظرات خود را آزادانه بیان کنیم، راحت تر حرکت کنیم و سفر کنیم و خطر جنگ هسته ای ذهن ما را مشغول نمی کند. اما هنوز برخی از استدلال های "ساخاروف" بسیار معتبر هستند و مطالعه ی کتاب "خاطرات آندره ی ساخاروف" می تواند خوانندگان را با یکی از چهره های برجسته ی تاریخ در نبرد برای صلح و آگاهی و یکی از نمونه های اخلاقی دوران مدرن، آشنا کند.

کتاب خاطرات آندره ی ساخاروف

آندره ساخاروف
آندره دیمیترویچ ساخاروف فیزیکدان هسته‌ای شوروی، مخالف حکومت و فعال در زمینه خلع سلاح هسته‌ای بود که پدر بمب هیدروژنی شوروی نیز لقب گرفته‌بود. ساخاروف، به دلیل طراحی بمب آردی‌اس-۳۷-که نشان‌دهنده توسعه بمب هیدروژنیِ ساخت شوروی بود-، مشهور بود. ساخاروف بعدها مدافع آزادی و اصلاحات مدنی در شوروی شد و به همین خاطر، با آزار و اذیت از سوی حکومت، مواجه شد. این فعالیت‌ها باعث شد در سال ۱۹۷۵ برنده جایزه صلح نوبل شود. جایزه ساخاروف نیز که هرساله از سوی پارلمان اروپا اهدا می&...
دسته بندی های کتاب خاطرات آندره ی ساخاروف
نکوداشت های کتاب خاطرات آندره ی ساخاروف
His memoirs conclude with his release from a lengthy exile in Gorky in 1986, but Sakharov lived beyond this to see many of his convictions sanctioned through glasnost. Recommended for all libraries.
خاطرات او با آزادی وی از تبعید طولانی مدت در گورکی در سال 1986 به پایان می رسد، اما زندگی ساخاروف فراتر از این ادامه یافت تا بسیاری از محکومیت هایش مصوب شود. برای همه کتابخانه ها توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

Destined to take its place as one of the great testaments to human freedom in this or any age...a complex and brilliant blend of personal history, scientific insight, and a lesson in uncommon moral development.
مقدر شده است که به عنوان یکی از بزرگترین وصایای آزادی بشر در این عصر یا هر عصر دیگری قرار بگیرد... ترکیبی پیچیده و درخشان از تاریخ نویسی شخصی، بینش علمی، و درسی برای رشد اخلاقی نادر.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب خاطرات آندره ی ساخاروف (لذت متن)