کتاب زبان تخصصی پیشرفته علوم ارتباطات اجتماعی

Advanced specialized English
کد کتاب : 96931
شابک : 978-6009263417
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : انگلیسی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زبان تخصصی پیشرفته علوم ارتباطات اجتماعی اثر سید وحید عقیلی

کتاب پیش‌روی شما دارای 30 متن برگزیده در شش بخش و لغت‌نامة تخصصی علوم ارتباطات اجتماعی است. این متون از جدید‌ترین و معتبر‌ترین کتاب‌های رشتة ارتباطات و علوم ‌وابسته انتخاب شده و در گزینش نهایی آن‌ها سعی شده است طیف نسبتا جامعی از حوزه‌های گوناگون رشتة علوم ارتباطات اجتماعی مدنظر قرار گیرد.

واژه‌های مورد تأکید در هر متن که به‌صورت حروف سیاه (بولد) چاپ شده است، دربرگیرندة اصطلاحات و واژگان مربوط به علوم ارتباطات بوده و علاوه‌برآن حاوی واژه‌ها و مفاهیمی است که در علوم مرتبط به ارتباطات اجتماعی همچون جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، فلسفه و غیره وجود دارد که مطالعة دقیق و عمیق آن برای درک بهتر مفاهیم ارتباطی ضروری است. جدا از واژه‌های مرتبط یادشده، فعل‌ها و کلمات‌ کلیدی که غالبا حامل و ضامن بار معنایی اصلی جملات‌اند نیز به‌صورت سیاه (بولد) چاپ شده‌اند که درک معنی و مفهوم آن‌ها نیز برای درک کلی مفاهیم و جملات ضرورتی ویژه دارد.

بنابراین، خوانندة متن‌های کتاب با استفاده از لغت‌نامة تخصصی انتهای کتاب و نیز لغت‌نامة عمومی انگلیسی به فارسی باید معنی و مفهوم واژه‌های یادشده را پیدا کند تا مفهوم نهایی هر جمله، هر بند و نهایتا کل متن را درک کند.

برای درک عمیق‌تر متن‌ها، در پایان هر درس تعدادی سوال برگرفته از مفاهیم و موضوعات همان درس در نظر گرفته شده است که توصیه می‌شود دانشجویان محترم قبل از شروع به خواندن هر درس سوال‌های آن را مرور کرده و تلاش به‌عمل آورند تا پاسخ‌های مربوطه را هنگام خواندن متن پیدا کنند و بنویسند.

کتاب زبان تخصصی پیشرفته علوم ارتباطات اجتماعی

سید وحید عقیلی
دکتر سید وحید عقیلی ، متولد 1337 ، دانشیار،عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه‌ آزاد اسلامی،است.وی در سال ۱۳۶۴ از دانشگاه شیراز مدرک لیسانس خود را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی اخذ کرد. همچنین در سال ۱۳۷۴ مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم ارتباطات را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد.عقیلی سپس در سال ۱۳۷۹ موفق شد دکترای خود را در رشنه علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اخذ کند.وی در سال ۱۳۸۵ به عنوان رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی ـ واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به ک...
دسته بندی های کتاب زبان تخصصی پیشرفته علوم ارتباطات اجتماعی