برایان مایکل استولر

برایان مایکل استولر

برایان مایکل استولر فیلمساز است و از آثارش در جشنواره‌های بین‌المللی تقدیر شده. وی تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان بیش‌از هشتاد اثر شامل فیلم‌های کوتاه کمدی، نمایش‌های نیم‌ساعته‌ی تلویزیونی، نماآهنگ، فیلم‌های تبلیغاتی و فیلم‌های داستانی بلند بوده است. به او و فیلم‌هایش در برنامه‌های پرطرفدار تلویزیونی و همچنین بسیاری از روزنامه‌ها و گاهنامه‌های سینمایی پرداخته شده است. اولین ویراست فیلمسازی ‌For Dummies نیز در شبکه‌های سراسری تلویزیونی آمریکا معرفی و با برایان مصاحبه شده است.
برایان این حرفه را از ده سالگی و با اجرای برنامه‌ی تلویزیونی فیلم‌بازی در شبکه‌ی CBC کانادا به همراه خواهر کوچک‌ترش، نانسی شروع کرد. او در سال ۱۹۸۱ برای تحصیل در انستیتوی فیلم آمریکا به لس‌آنجلس رفت.
کارهای برایان از بسیاری از شبکه‌های سراسری آمریکا مانند NBC ،ABC و HBO پخش شده و فیلم‌های او در جشنواره‌ی فیلم کن در فرانسه و بازار فیلم آمریکا در سانتا مونیکا به نمایش درآمده است. بعضی از فیلمنامه‌های او نیز در جشنواره‌ی فیلم بِرَبنک و جشنواره‌ی بین‌المللی سانتا کلاریتا برنده‌ی تقدیرنامه شده است. فیلم بلند برایان به نام فرشته‌ای در لباس مبدل به‌صورت دی‌وی‌دی پخش گسترده‌ای داشته و از چند شبکه‌ی تلویزیونی نیز پخش شده است.
در مستند هجوآمیز برایان، هالیوود به لاس‌وگاس می‌رود (۲۰۰۱) که برنده‌ی جایزه‌ی تلی شد، ساندرا بولاک، هیلی جوئل آزمنت، نیکلاس کیج، جان تراولتا، کریس راک، سیلوستر استالون و راسل کرو حضور دارند. او در کارهای دیگرش هم با بازیگران مشهوری چون جرج کارلین، هاوی مندل، گیلبرت گاتفرید، باربارا استرایسند، درو بریمور، جری لوئیس و دن آیکروید همکاری کرده است. علاوه‌بر این، مایکل جکسون، سلطان پاپ، پس از بازی نقش کوتاهی در فیلم بلند برایان، بانوی کشتی‌شکسته و زیبارویان جزیره (یا فیلم مسخره‌ی ۲) در طرح شب‌ها حیوانات را حبس می‌کنند (اقتباس از کتاب جنینگز اثر مایکل برچ) نیز با او همکاری داشت. برایان این فیلمنامه را به سفارش مل گیبسن نوشته است.
در سال‌های اخیر، برایان پیوسته مشغول تدریس فیلمسازی و بازیگری در سمینارهای مختلف و مدارس سینمایی آمریکا و کانادا بوده است. برای اطلاعات بیشتر درمورد وی، می‌توانید به وبگاه رسمی‌اش www.bryanmichaelstoller.com رجوع کنید.

کتاب های برایان مایکل استولر

فیلمسازی