منصور نصیری طیبی

منصور نصیری طیبی

منصور نصیری طیبی (نویسنده و پژوهشگر تاریخ ایل قشقایی،فارس و تاریخ معاصرایران) در سال ۱۳۴۹در میان ایل قشقایی طایفه عمله تیره طیبی در هنگام اقامت در منطقه افزر قیروکارزین متولد شد. او تحصیلات دوران ابتدایی را در مدارس سیار عشایری طی کرد.
سپس برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی در سال۱۳۶۰ عازم  لار شده و در مدرسه شهید قنادی این شهر به تحصیل پرداخت. وی در سال۱۳۶۳ وارد دانشسرای تربیت معلم گراش شده و با گذراندن دوره چهارساله آموزشی با اخذ مدرک دیپلم در سال۱۳۶۷ به استخدام آموزش و پرورش در آمد. وی به مدت چهار سال در مدارس شهرستان های داراب و قیر و کارزین به تدریس پرداخت.
او در سال ۱۳۷۱برای ادامه تحصیل عازم یزد شده و در رشته دبیری تاریخ به تحصیل در دانشگاه یزد پرداخت. وی سپس درسال ۱۳۷۵ جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راهی تهران شده و در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در رشته تاریخ ایران پس از اسلام به تحصیل  پرداخته و در زمستان ۱۳۷۸ موفق به دفاع از پایان نامه خود تحت عنوان “نقش ایل قشقایی در تحولات سیاسی ایران از پایان جنگ جهانی دوم تا کودتای۲۸مرداد ” گردید.
وی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۳ علاوه بر تدریس در در دبیرستانهای تهران و مراکز آ موزش عالی به پژوهش در حوزه تاریخ معاصر با محوریت “ایل قشقایی” و “فارس ” روی آورد.

کتاب های منصور نصیری طیبی

وقایع ایل قشقایی


نهضت جنوب


فلسفه علم