ابراهیم شفیعی سروستانی

ابراهیم شفیعی سروستانی

ابراهیم شفیعی سروستانی متولد سال 1343، از محققین و نویسندگان معاصر می‌باشد. وی در مراکزی از قبیل پژوهشکده فقه و حقوق، دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، مرکز تحقیقات استراتژیک، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی، موسسه فرهنگی موعود و مجله موعود فعالیت اجرائی و عملی نیز داشته است. «ابراهیم شفیعی سروستانی» در سال ۱۳۴۳ در شیراز به دنیا آمد. با پایان تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۶۲، دروس حوزه را در همان شهر آغاز و در سال ۱۳۶۵ پس از گذراندن دروس مرحله اول سطح، برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم مهاجرت کرد. هم‌زمان با گذراندن دوره اول خارج فقه و اصول و اخذ مدرک سطح چهار حوزه علمیه قم (دکترا) تحصیلات دانشگاهی را نیز تا مقطع کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی به پایان رساند.
از سال ۱۳۷۱ فعالیت پژوهشی خود را حوزه‌های تخصصی فقه جزایی اسلام، مباحث زنان و موضوع مهدویت آغاز کرد و در این زمینه‌ها تاکنون ده‌ها اثر پژوهشی به‌ صورت کتاب، رساله و مقاله توسط ایشان تدوین و منتشرشده که سیزده مورد از آن‌ها در جشنواره‌ها و همایش‌های پژوهشی به‌ عنوان پژوهش برگزیده، تشویقی و برتر انتخاب‌شده است.
وی در این سال‌ها با مرکز تحقیقات استراتژیک، شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مرکز تحقیقات زن و خانواده، مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما، مؤسسه فرهنگی طه و مؤسسه فرهنگی موعود همکاری علمی، پژوهشی و اجرایی داشته است.
او اکنون استادیار گروه فقه و حقوق دانشگاه قرآن و حدیث است.

کتاب های ابراهیم شفیعی سروستانی

منم مهدی