شهریار جوهری

شهریار جوهری

شهریار جوهری هستم. متولد دی‌ماه 1366. در تهران به دنیا آمدم اما به خاطر یک سری ماجراها، مدت خیلی زیادی را همراه خانواده در مشهد زندگی کردم. الان نزدیک چهار سال است که دوباره به شهری که همیشه دوستش داشتم برگشتم. 
در حوزه محتوا به حوزه های جامعه شناسی و اسطوره شناسی علاقه‌مندم و تا جای ممکن پیگیرم. هرچند که ادبیات و هنر را به عنوان فرم همواره بیشتر از بسترهای آکادمیک برای کار خلاقه دوست داشتم. جوان‌تر از حالا بودم که متوجه شدم اقتصاد هنر و ادبیات خیلی خیلی به‌هم‌ریخته و بلبشو است. 
به همین خاطر و چون آدمی نبودم که روحیه درخواست اسپانسرینگ و تهیه‌کنندگی از کسی داشته باشد، راه کسب‌وکار را طی کردم. اگر شناختی از من وجود داشته باشد بیشتر در این حوزه هست تا مشخصا در ادبیات و هنر. دو فیلم بلند تولیدکرده‌ام و در مقام کارگردان چند کار کوتاه هم ساختم. 
در فضای عکاسی هم یک پروژه مفصل Stage Photography را از سال 1393 شروع کردم که احتمالا این پروژه هم در سال 97 به منصه ظهور می‌رسد و قابلیت نمایش همگانی‌را خواهد داشت. قصه ورودم به ادبیات هم ماجرایی دارد. من بیشتر از همه مواردی که گفتم می توانم بگویم از کودکی درگیر ادبیات بوده ام.

کتاب های شهریار جوهری

جمهوری تشنگان


راهنمای شکست


بومرنگ


خاطرات آینده


ارباب نجوا