جمیله گوین

جمیله گوین

جمیله گوین (متولد 9 آگوست 1941) نویسنده انگلیسی متولد موسوی در استانهای متحده هند، در ایالت اوتاراخند امروزی در هیمالیای غربی است. وی عمدتاً به خاطر كتاب های كودكان از جمله چندین كتاب متن هندی شناخته شده است. گوین در 9 آگوست 1941 در موسوی در کوهپایه های هیمالیا متولد شد. پدر هندی و مادر انگلیسی او، به عنوان معلم در ایران یکدیگر را ملاقات کرده بودند. او یاد گرفت که خودش را "نیمه و نیمه" توصیف کند. او گفته که از سوابق مخلوطش "من دو فرهنگ غنی را به ارث بردم که در طول زندگی ام کنار هم بودند و همیشه باعث می شدند احساس کنم متعلق به هر دو کشور هستم."
گوین برای اولین بار در شش سالگی از انگلستان دیدن کرد و از 11 سالگی در آنجا اقامت گزید. در بزرگسالی قبل از اینکه نویسنده شود در بخش موسیقی بی بی سی کار می کرد. او اولین کتاب خود را با نام درخت نارنجی جادویی و سایر داستان ها در سال 1979 نوشت. پس از تولد اولین فرزندش، او مطلع شد که تعداد کمی از کتاب های کودک وجود دارد که منعکس کننده تجربه کودکان چند نژادی باشد. وی همچنین کتابهایی را منعکس کننده دوران کودکی خود در هند، به ویژه سه گانه سوریا، نگاشته است.
گوین حامی جشنواره مدارس شکسپیر است، موسسه خیریه ای که به دانش آموزان مدارس در سراسر انگلستان امکان می دهد شکسپیر را در تئاترهای حرفه ای اجرا کنند.
گوین قبل از سال 1990 در استرود، گلوسترشایر اقامت گزید و در سال 2012 هنوز در آنجا زندگی می کرد. در سال 2016، او به همراه سیندی جفرز یکی از بنیانگذاران جشنواره کتاب استرود شد.

کتاب های جمیله گوین

جاده سفید


چشم اسب


ردپای باد