کیسی اپلت

کیسی اپلت

کیسی اپلت (متولد 6 ژوئیه 1954) نویسنده آمریکایی بیش از چهل کتاب برای کودکان و بزرگسالان است. او برنده جایزه سالانه PEN USA برای ادبیات کودکان با شناختن The Undererath (2008) شد. کیسی اپلت در فایتویل، کارولینای شمالی متولد شد و در هوستون، تگزاس بزرگ شد. وی از دانشگاه A&M تگزاس فارغ التحصیل شده و در کالج استیشن، تگزاس زندگی می کند.
اپلت نویسنده بیش از 30 کتاب است. او برای کودکان و بزرگسالان رمان، کتاب مصور، شعر و داستان نویسی می نویسد. کتاب های او به چند زبان اسپانیایی، چینی، فرانسوی و سوئدی ترجمه شده است.
اولین رمان او زیر داستان بود، که توسط دیوید اسمال تصویرگری شده و توسط سایمون و شوستر در سال 2008 منتشر شده است. این گربه و سگ که عمدتا در زیر یک خانه قدیمی در بایو لوئیزیانا - تگزاس زندگی می کنند، وجود دارد. وی برای این کار جایزه سالانه ادبیات کودکان را از مرکز PEN ایالات متحده دریافت کرد و همچنین نایب قهرمان جایزه کتاب ملی (جایزه ملی کتاب نهایی ادبیات جوانان) و مدال نیوبری انجمن کتابخانه های آمریکا (کتاب افتخار نیوبری) بود.
مقالات وی در مجموعه ادبیات کودکان د گروموند در دانشگاه می سی سی پی جنوبی (مجموعه دست نوشته های پردازش نشده ، 1985–2005) نگهداری می شود.

کتاب های کیسی اپلت

مرداب مرد شکری


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟